דף הבית » האם חייב » פטור מסכה: מה שאתה צריך לדעת

פטור מסכה: מה שאתה צריך לדעת

פטור מסכה: מה שאתה צריך לדעת

מהו פטור מסכה?

פטור מסכה הוא פטור חוקי מלבישת כיסוי פנים או מסכה בפומבי או במסגרות מסוימות. פטורים אלו ניתנים בדרך כלל לבעלי מצבים רפואיים או מוגבלויות המקשים או בלתי אפשריים ללבוש כיסוי פנים. במקרים מסוימים, יתכנו פטורים גם למי שיש להם סיבות דתיות או תרבותיות שלא חבשו מסיכה.

מי זכאי לפטור מסכה?

הקריטריונים לפטור מסכה משתנים בהתאם לתחום השיפוט. בדרך כלל, בעלי מצבים רפואיים או מוגבלויות המקשים או בלתי אפשריים לחבוש כיסוי פנים זכאים לפטור. במקרים מסוימים, יתכנו פטורים גם למי שיש להם סיבות דתיות או תרבותיות שלא חבשו מסיכה.

מהם הכללים והתקנות לגבי פטורים מסכות?

הכללים והתקנות סביב פטורים על מסכות משתנים לפי תחום השיפוט. בדרך כלל, בעלי מצבים רפואיים או מוגבלויות המקשים או בלתי אפשריים לחבוש כיסוי פנים זכאים לפטור. במקרים מסוימים, יתכנו פטורים גם למי שיש להם סיבות דתיות או תרבותיות שלא חבשו מסיכה. בארצות הברית, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ממליץ לאנשים עם מצבים רפואיים מסוימים לא ללבוש מסכות. תנאים אלה כוללים:

  • בעיית נשימה
  • חוסר יכולת להסיר את המסכה ללא סיוע
  • מוגבלויות קוגניטיביות חמורות
  • לקויות התפתחותיות
  • מצבי בריאות נפשיים קשים

ה-CDC ממליץ גם לילדים מתחת לגיל שנתיים לא לחבוש מסכות.

מהן היתרונות של פטור מסכה?

פטורים על מסכות יכולים לסייע בהגנה על אנשים עם מצבים רפואיים או מוגבלויות שמקשים או בלתי אפשריים ללבוש כיסוי פנים. פטורים על מסכות יכולים גם לעזור להגן על אנשים עם סיבות דתיות או תרבותיות שלא לובשים מסכה.

מהם הסיכונים של אי חבישת מסכה?

אי חבישת מסכה עלולה לסכן גם את האדם שאינו חובש את המסכה וגם את הסובבים אותו להידבק ולהפיץ מחלות זיהומיות. חשוב לזכור שגם אם מישהו פטור מלבישת מסכה, הוא עדיין צריך לתרגל ריחוק חברתי, לשטוף ידיים לעיתים קרובות ולהימנע מהתכנסויות גדולות.

מה עלי לעשות אם אני צריך פטור מסכה?

אם אתה צריך פטור מסכה, חשוב לפנות למחלקת הבריאות המקומית שלך או לסוכנות הממשלתית הרלוונטית כדי לברר את הכללים והתקנות הספציפיים באזור שלך. כמו כן, חשוב לזכור שגם אם אתם פטורים מלבישת מסכה, עדיין יש לתרגל ריחוק חברתי, לשטוף ידיים לעיתים קרובות ולהימנע ממפגשים גדולים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן