דף הבית » מתי כדאי » מתי צריך לגזום עצים?

מתי צריך לגזום עצים?

מתי צריך לגזום עצים?

מה זה גיזום?

הגדרה של גיזום

גיזום הוא תהליך של הסרה סלקטיבית של חלקים מעץ או שיח על מנת לשפר את בריאותו, צורתו או גודלו. ניתן להשתמש בגיזום גם להסרת ענפים מתים או חולים, או לקידום צמיחה של ענפים נושאי פרי.

מתי הזמן הטוב ביותר לגזום עצים?

גיזום באביב

האביב הוא הזמן הטוב ביותר לגזום את רוב העצים. גיזום באביב מעודד צמיחה חדשה ועוזר לעצב את העץ. חשוב לגזום לפני שהעץ מתחיל לעלות באביב.

גיזום בקיץ

גיזום קיץ הוא הטוב ביותר עבור עצים הפורחים באביב, כגון עצי פרי. גיזום קיץ עוזר לקדם את צמיחתם של פרחים ופירות חדשים.

גיזום בסתיו

הסתיו הוא הזמן הטוב ביותר לגזום עצים הפורחים בקיץ. גיזום בסתיו עוזר לעצב את העץ ומעודד צמיחה חדשה. חשוב לגזום לפני שהעץ מתחיל לעלות בסתיו.

גיזום בחורף

גיזום חורף הוא הטוב ביותר עבור עצים הפורחים בסתיו, כגון מייפל ואלונים. גיזום חורף עוזר לעצב את העץ ומעודד צמיחה חדשה. חשוב לגזום לפני שהעץ מתחיל לעלות בחורף.

היתרונות של גיזום

משפר את בריאות העץ

גיזום עוזר להסיר ענפים מתים או חולים, מה שיכול לשפר את הבריאות הכללית של העץ. גיזום גם עוזר לקדם את צמיחתם של ענפים בריאים, שיכולים לשפר את מרץ העץ.

משפר את צורת העץ

גיזום עוזר לעצב את העץ ויכול לשפר את המראה הכללי שלו. גיזום יכול גם לעזור לקדם את צמיחתם של ענפים רצויים ולהסיר ענפים שצומחים בכיוון לא רצוי.

מקדם ייצור פירות

גיזום יכול לעזור לקדם את צמיחתם של ענפים נושאי פרי, מה שיכול להגדיל את כמות הפירות שמייצר העץ. גיזום יכול גם לסייע בהסרת ענפים מתים או חולים, מה שיכול לשפר את הבריאות הכללית של העץ ולהגביר את ייצור הפירות שלו.

סיכונים של גיזום

גיזום יותר מדי

גיזום רב מדי עלול לגרום ללחץ על העץ ויכול להפחית את המרץ שלו. גיזום רב מדי יכול גם להפחית את כמות הפירות שמייצר העץ. חשוב לגזום רק ענפים מתים, חולים או גדלים בכיוון לא רצוי.

גיזום מעט מדי

גיזום מועט מדי עלול לגרום לעץ לגדול ולצמצם את מרץ. גיזום קטן מדי יכול גם להפחית את כמות הפירות שמייצר העץ. חשוב לגזום ענפים מתים, חולים או גדלים בכיוון לא רצוי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן