דף הבית » מתי כדאי » מתי כדאי לגזום עץ פרי הדר?

מתי כדאי לגזום עץ פרי הדר?

מתי כדאי לגזום עץ פרי הדר?

מה זה גיזום?

הגדרה של גיזום

גיזום הוא תרגול של הסרת ענפים ועלווה מתים, חולים או מגודלים מעץ או שיח. גיזום יכול להיעשות כדי לשפר את הבריאות והמראה של עץ או שיח, כמו גם כדי לקדם צמיחה של צמיחה חדשה ובריאה.

מתי כדאי לגזום עץ פרי הדר?

הזמן הטוב ביותר לגיזום

הזמן הטוב ביותר לגזום עץ פרי הדר הוא במהלך העונה הרדומה, בדרך כלל בסוף החורף או בתחילת האביב. זה כאשר העץ אינו גדל באופן פעיל והכי פחות סביר שייפגע מגיזום.

גיזום לצמיחה

בעת גיזום לצמיחה, חשוב להסיר את כל הענפים והעלווה המתים, חולים או מגודלים. זה יעזור לקדם את הצמיחה של נצרים וענפים חדשים בריאים, אשר בתורו יסייעו להגביר את ייצור הפירות.

גיזום עבור המראה

בעת גיזום למראה, חשוב להסיר את כל הענפים או העלווה שחוסמים את מראה העץ או פוגעים במראהו בדרך אחרת. זה יעזור לשמור על מראה עץ מסודר ומושך.

גיזום לייצור פירות

בעת גיזום לייצור פירות, חשוב להסיר כל ענפים או עלווה שאינם מניבים פרי. זה יעזור להבטיח שהעץ מייצר את כמות הפרי המרבית האפשרית.

גיזום לבקרת מחלות

בעת גיזום למניעת מחלות, חשוב להסיר את כל הענפים או העלווה הנגועים במחלה. זה יעזור למנוע את התפשטות המחלה לחלקים אחרים של העץ או לעצים אחרים באזור.

גיזום לבטיחות

בעת גיזום לבטיחות, חשוב להסיר את כל הענפים או העלווה שחוסמים את המסלולים או מהווים סכנה בטיחותית אחרת. זה יעזור להבטיח שהעץ יהיה בטוח עבור אנשים ובעלי חיים בסביבה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן