דף הבית » מתי כדאי » איך פרחים יודעים מתי לפרוח?

איך פרחים יודעים מתי לפרוח?

איך פרחים יודעים מתי לפרוח?

מהו המדע שמאחורי פריחת הפרחים?

אורך יום וטמפרטורה

פרחים רגישים הן לאורך היום והן לטמפרטורה. הם משתמשים ברמזים אלה כדי לקבוע מתי לפרוח. באביב, כשהימים מתארכים והטמפרטורות עולות, מתחילים לפרוח פרחים. בסתיו, כשהימים מתקצרים והטמפרטורות יורדות, הפרחים מפסיקים לפרוח.

פוטופריודיזם

המונח המדעי לתהליך זה נקרא photoperiodism. פוטופריודיזם הוא היכולת של צמחים להגיב לשינויים באורך היום. תגובה זו מווסתת על ידי הורמון הנקרא פלוריגן, המיוצר בעלים של הצמח. כשהימים מתארכים, משתחרר הורמון הפלוריגן, מה שגורם לפרח לפרוח.

גנטיקה

בנוסף לאורך היום והטמפרטורה, הגנטיקה משחקת תפקיד גם בזמן פריחת הפרח. למינים שונים של פרחים יש קודים גנטיים שונים, שקובעים מתי הם יפרחו. לדוגמה, מינים מסוימים של פרחים עשויים לפרוח באביב, בעוד שאחרים עשויים לפרוח בקיץ או בסתיו.

גורמים סביבתיים

בנוסף לאורך היום והטמפרטורה, גורמים סביבתיים יכולים גם להשפיע על פריחת הפרח. לדוגמה, אם האדמה יבשה מדי או רטובה מדי, ייתכן שהפרח לא יפרח. גורמים סביבתיים אחרים, כמו זיהום אוויר, יכולים גם להשפיע על פריחת הפרח.

סיכום

פרחים משתמשים באורך היום, בטמפרטורה, בגנטיקה ובגורמים סביבתיים כדי לקבוע מתי לפרוח. על ידי הבנת הגורמים הללו, נוכל להבין טוב יותר את המדע מאחורי פריחת הפרחים ומדוע הם מתרחשים בתקופות שונות של השנה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן