דף הבית » מתי כדאי » מתי כדאי לקבל חיסון נגד שעלת במהלך ההריון?

מתי כדאי לקבל חיסון נגד שעלת במהלך ההריון?

מתי כדאי לקבל חיסון נגד שעלת במהלך ההריון?

מה זה שעלת?

שעלת, המכונה גם שעלת, היא מחלה נשימתית מדבקת ביותר הנגרמת על ידי החיידק Bordetella pertussis. הוא מאופיין בהתקפי שיעול קשים שיכולים להימשך שבועות. שעלת עלולה להיות מסכנת חיים, במיוחד אצל תינוקות וילדים קטנים.

מדוע חשוב לקבל חיסון נגד שעלת במהלך ההריון?

שעלת מדבקת מאוד ויכולה להתפשט במהירות באמצעות מגע עם אדם נגוע. תינוקות שאינם מחוסנים נמצאים בסיכון הגבוה ביותר למחלות קשות ולמוות משעלת. חיסון נשים בהריון הוא דרך חשובה להגן על יילודים מפני שעלת.

מתי כדאי לקבל חיסון נגד שעלת במהלך ההריון?

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ממליץ לנשים בהריון לקבל חיסון נגד שעלת (Tdap) במהלך כל הריון, רצוי במהלך השליש השלישי (בין השבועות 27 ל-36 להריון). זה יעזור להבטיח שלאם תהיה רמת ההגנה הגבוהה ביותר מפני שעלת והיא תוכל להעביר את ההגנה הזו לתינוקה.

מהם היתרונות של קבלת חיסון נגד שעלת במהלך ההריון?

קבלת חיסון נגד שעלת במהלך ההריון יכולה לסייע בהגנה על התינוק מפני שעלת בחודשים הראשונים לחייו, כאשר הסיכון למחלות קשות ומוות הוא הגבוה ביותר. זה גם יכול להפחית את הצורך באנטיביוטיקה ובאשפוזים אצל התינוק.

האם ישנם סיכונים הקשורים בקבלת חיסון נגד שעלת במהלך ההריון?

החיסון נגד שעלת בטוח בדרך כלל לנשים הרות ולתינוקות שלהן. תופעות הלוואי השכיחות ביותר הן קלות וכוללות כאב, אדמומיות או נפיחות באתר ההזרקה. תגובות אלרגיות קשות הן נדירות. חשוב לדבר עם הרופא שלך על כל דאגה שיש לך.

סיכום

שעלת היא מחלה קשה שעלולה לגרום נזק חמור לתינוק. חיסון נשים בהריון הוא דרך חשובה להגן על יילודים מפני שעלת. ה-CDC ממליץ לנשים הרות לקבל חיסון נגד שעלת (Tdap) במהלך כל הריון, רצוי במהלך השליש השלישי. שוחח עם הרופא שלך אם יש לך שאלות או חששות.

למד עוד

למידע נוסף על שעלת וחיסון שעלת, בקר באתר CDC או צפה בסרטון YouTube זה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן