דף הבית » מתי כדאי » מתי כדאי להיבדק לקורונה?

מתי כדאי להיבדק לקורונה?

מתי כדאי להיבדק לקורונה?

עליך להיבדק ל-COVID-19 אם אתה חווה תסמינים של הנגיף, היית בקשר הדוק עם מישהו שנבדק חיובי לנגיף, או נסע לאחרונה לאזור עם מספר גבוה של מקרי COVID-19. מומלץ להיבדק בהקדם האפשרי לאחר שחווית תסמינים או חשיפה לנגיף כדי למנוע את התפשטות הנגיף לאחרים. בדיקות יכולות לסייע בזיהוי הנדבקים ולאפשר להם לקבל טיפול וטיפול נאותים, וכן לנקוט באמצעים הדרושים למניעת התפשטות הנגיף לאחרים.

נושאים קשורים:

 

מהו וירוס הקורונה?

נגיף הקורונה או COVID-19 היא מחלה זיהומית מאוד הנגרמת על ידי נגיף השייך למשפחת הנגיפים. הוא זוהה לראשונה בווהאן, סין, בדצמבר 2019, ומאז התפשט במהירות ברחבי העולם. הנגיף מתפשט באמצעות טיפות נשימה ומגע קרוב עם אדם נגוע.

מה הסימפטומים?

הסימפטומים של נגיף הקורונה יכולים להשתנות בין קל לחמור ועשויים לכלול חום, שיעול, עייפות, כאבי ראש, אובדן טעם או ריח, כאב גרון וקוצר נשימה. אנשים מסוימים עשויים שלא להראות סימפטומים, אבל הם עדיין יכולים להפיץ את הנגיף לאחרים.

את מי צריך להיבדק?

אנשים שבאו במגע עם מישהו שחולה ב-COVID-19, או כאלה שנסעו לאחרונה לאזורים בסיכון גבוה, צריכים להיבדק. אנשים עם תסמינים כמו חום, שיעול או קשיי נשימה צריכים להיבדק גם הם. בנוסף, אנשים שעובדים במקצועות בסיכון גבוה כגון עובדי בריאות, מגיבים ראשונים ועובדים חיוניים עשויים להידרש להיבדק באופן קבוע.

מתי כדאי להיבדק?

מומלץ להיבדק בהקדם האפשרי אם יש לך תסמינים או נחשפת למישהו עם COVID-19. גם אם נבדקת שלילית, עליך להמשיך לנקוט באמצעי זהירות כגון חבישת מסכה, תרגול התרחקות חברתית ושטיפת ידיים לעתים קרובות כדי למנוע את התפשטות הנגיף.

סוגי מבחנים זמינים

ישנם מספר סוגים של בדיקות זמינות עבור COVID-19, כולל בדיקות תגובת שרשרת פולימראז (PCR), בדיקות אנטיגן ובדיקות נוגדנים. בדיקות PCR נחשבות לסטנדרט הזהב לאיתור זיהום פעיל, בעוד שבדיקות אנטיגן הן בדיקות מהירות שיכולות לספק תוצאות תוך דקות. בדיקות נוגדנים יכולות לקבוע אם אדם נדבק בעבר בנגיף.

למה לצפות כשתיבדקו?

כשאתה עובר בדיקה ל-COVID-19, אתה יכול לצפות להחדיר ספוגית לתוך האף או הפה שלך כדי לאסוף דגימה לניתוח. חלק ממרכזי הבדיקה עשויים לדרוש גם דגימת דם לבדיקת נוגדנים. בהתאם לסוג הבדיקה, התוצאות יכולות להימשך בין מספר דקות למספר ימים.

מה לעשות לאחר בדיקה?

אם אתה נמצא חיובי ל-COVID-19, חשוב לעקוב אחר הנחיות ההסגר ולהודיע ​​לכל אנשי קשר קרובים כדי לסייע במניעת התפשטות הנגיף. אם נבדקת שלילית אך נחשפת למישהו עם הנגיף או שיש לך תסמינים, מומלץ להמשיך בהסגר עצמי ולעקוב מקרוב אחר התסמינים שלך.

סיכום

לסיכום, COVID-19 הוא וירוס מאוד מדבק שיכול לגרום למגוון תסמינים, כולל חום, שיעול ואובדן טעם או ריח. בדיקה חשובה כדי לזהות ולבודד אנשים נגועים ולמנוע התפשטות נוספת של הנגיף. ישנם סוגים שונים של בדיקות זמינים, ואנשים צריכים לעקוב אחר הנחיות ספציפיות על סמך הנסיבות האישיות שלהם ותוצאות הבדיקה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן