דף הבית » איפה נמצאת » מיקום נתניה – צפון או דרום?

מיקום נתניה – צפון או דרום?

מיקום נתניה - צפון או דרום?

מיקום נתניה – צפון או דרום?

נתניה היא עיר השוכנת במחוז המרכז בישראל. הוא ממוקם על חוף הים התיכון, בערך באמצע הדרך בין תל אביב לחיפה. נתניה היא יעד תיירותי פופולרי עם חופים, בתי מלון ואטרקציות תרבותיות. אבל השאלה היא האם נתניה ממוקמת בצפון או בדרום הארץ?

נושאים קשורים:

 

המיקום הגיאוגרפי של נתניה

נתניה ממוקמת על חוף הים התיכון של ישראל, בערך באמצע הדרך בין תל אביב לחיפה. הוא ממוקם במישור השרון, מישור חוף בין הים התיכון להרי השומרון. העיר גובלת בערים כפר סבא ממזרח, רעננה מצפון והרצליה מדרום. הוא ממוקם בחלק הצפוני של המדינה, כ-25 ק”מ (15.5 מייל) מהגבול עם הגדה המערבית.

האקלים של נתניה

בנתניה יש אקלים ים תיכוני, עם קיץ חם ויבש וחורף מתון ורטוב. בעיר יורדים בממוצע כ-500 מילימטרים (20 אינץ’) של גשם בשנה. הטמפרטורה הממוצעת בחודשי הקיץ היא סביב 27°C (81°F), בעוד שבחודשי החורף היא בסביבות 12°C (54°F).

אוכלוסיית נתניה

בנתניה מתגוררים כ-200,000 איש. זוהי אחת הערים המאוכלסות ביותר בישראל ובה מתגוררת אוכלוסייה מגוונת של יהודים, ערבים וקבוצות אתניות נוספות. בעיר מתגוררים גם מספר רב של מהגרים מברית המועצות לשעבר.

כלכלת נתניה

נתניה היא מרכז כלכלי חשוב בישראל. בעיר פועלות מספר חברות היי-טק, וכן מספר מפעלים ופארקי תעשייה. גם התיירות היא חלק חשוב מכלכלת העיר, כאשר מבקרים רבים מגיעים ליהנות מחופי העיר ומאטרקציות התרבות.

סיכום

נתניה היא עיר השוכנת בצפון הארץ. הוא ממוקם על חוף הים התיכון, בערך באמצע הדרך בין תל אביב לחיפה. לעיר אקלים ים תיכוני, עם קיץ חם ויבש וחורף מתון ורטוב. נתניה היא ביתם של אוכלוסייה מגוונת של יהודים, ערבים וקבוצות אתניות אחרות, ומהווה מרכז כלכלי חשוב בישראל.

למד עוד

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן