דף הבית » איך קוראים » מה שמו של מסי?

מה שמו של מסי?

מה שמו של מסי?

מי זה מסי?

ליונל אנדרס מסי הוא שחקן כדורגל מקצועי מארגנטינה המשחק כיום במועדון הספרדי FC ברצלונה. הוא נחשב לאחד השחקנים הטובים בעולם וזכה בפרסים רבים לאורך הקריירה שלו. מסי נבחר חמש פעמים לשחקן השנה העולמי של פיפ”א והוא השחקן היחיד שזכה בנעל הזהב האירופית חמש פעמים.

נושאים קשורים:

 

מה שמו של מסי?

שמו המלא של מסי הוא ליונל אנדרס מסי. הוא נולד ב-24 ביוני 1987 ברוסאריו, ארגנטינה. אביו, חורחה מסי, היה עובד במפעל פלדה, ואמו, סיליה קוצ’יטיני, הייתה מנקה במשרה חלקית. למסי יש שלושה אחים: שני אחים, רודריגו ומטיאס, ואחות, מריה סול.

כינויים

מסי ידוע בכינויים רבים, ביניהם “ליאו”, “לה פולגה אטומיקה” (הפרעוש האטומי) ו”לה פולגה” (הפרעוש). הוא מכונה גם “הפרעוש של רוסריו” ו”הקוסם”.

קריירה

מסי החל את הקריירה המקצועית שלו עם ברצלונה ב-2004, ומאז הוא הפך לאחד השחקנים המעוטרים ביותר בתולדות המועדון. הוא זכה ארבע פעמים בליגת האלופות, בלה ליגה הספרדית שמונה פעמים ובגביע המלך שש פעמים. הוא גם זכה שלוש פעמים בגביע העולם למועדונים, שלוש פעמים בסופר קאפ של אופ”א ובסופר קאפ הספרדי שבע פעמים.

שיאים

מסי מחזיק במספר שיאים, כולל הכי הרבה שערים שהובקעו בלה ליגה (437), הכי הרבה שלושער שהובקעו בלה ליגה (35), הכי הרבה שערים שהובקעו בעונה אחת בלה ליגה (50) והכי הרבה שערים שהובקעו ב שנה קלנדרית (91). הוא גם מלך השערים של ברצלונה בכל הזמנים עם 634 שערים.

מסי נחשב לאחד השחקנים הגדולים בכל הזמנים ולעתים קרובות מושווה אותו לגדולי כדורגל אחרים כמו דייגו מראדונה ופלה. הוא זכה במספר פרסים אישיים, כולל כדור הזהב שש פעמים, הגבוה ביותר מכל שחקן בהיסטוריה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן