דף הבית » איך קוראים » מה שמו של המונדיאל?

מה שמו של המונדיאל?

מה שמו של המונדיאל?

מהו המונדיאל?

גביע העולם הוא טורניר הכדורגל הבינלאומי היוקרתי ביותר בעולם. הוא מתקיים כל ארבע שנים ומתמודד על ידי נבחרות הגברים הבכירות של חברי ההתאחדות הבינלאומית לכדורגל (FIFA). הטורניר נערך לראשונה ב-1930 ומתקיים מאז כל ארבע שנים, למעט 1942 ו-1946 שבו בוטל עקב מלחמת העולם השנייה.

מה שמו של המונדיאל?

שמו הרשמי של המונדיאל הוא גביע העולם. השם שימש לראשונה בטורניר 1950, שהיה המהדורה הרביעית של הטורניר. השם נשאר זהה מאז.

היסטוריה של המונדיאל

המונדיאל הראשון נערך באורוגוואי בשנת 1930. בו זכתה אורוגוואי, שניצחה בגמר את ארגנטינה 4-2. מאז, הטורניר נערך כל ארבע שנים, למעט 1942 ו-1946 כאשר הוא בוטל עקב מלחמת העולם השנייה. הטורניר גדל בגודלו ובקומתו עם השנים. בטורניר הראשון השתתפו רק 13 נבחרות. מספר זה גדל ל-32 קבוצות בטורניר האחרון.

קבוצות שזכו בגביע העולם

הנבחרת המצליחה ביותר בתולדות המונדיאל היא ברזיל, שזכתה בטורניר חמש פעמים. אחריהן איטליה וגרמניה, ששתיהן זכו בטורניר ארבע פעמים. ארגנטינה ואורוגוואי שתיהן זכו בטורניר פעמיים, בעוד שצרפת, אנגליה וספרד זכו כולן בטורניר פעם אחת.

פורמט גביע העולם

מתכונת המונדיאל השתנתה במהלך השנים. בטורניר הראשון חולקו הקבוצות לארבע קבוצות של שלוש קבוצות כל אחת. שתי הקבוצות המובילות מכל קבוצה עלו לשלב הנוקאאוט. בטורניר האחרון חולקו הקבוצות לשמונה קבוצות של ארבע קבוצות כל אחת. שתי הקבוצות המובילות מכל קבוצה עלו לשלב הנוקאאוט.

השוואה מהירה

טורניר שֵׁם נערך לראשונה הצוות הכי מצליח
גביע העולם גביע העולם של פיפ"א 1930 ברזיל (5 ניצחונות)

גביע העולם הוא טורניר הכדורגל הבינלאומי היוקרתי ביותר בעולם. הוא מתקיים כל ארבע שנים ומתמודד על ידי נבחרות הגברים הבכירות של חברי ההתאחדות הבינלאומית לכדורגל (FIFA). הטורניר נערך לראשונה ב-1930 ומתקיים מאז כל ארבע שנים, למעט 1942 ו-1946 שבו בוטל עקב מלחמת העולם השנייה. שמו הרשמי של המונדיאל הוא גביע העולם. הנבחרת המצליחה ביותר בתולדות המונדיאל היא ברזיל, שזכתה בטורניר חמש פעמים. הפורמט של המונדיאל השתנה במהלך השנים, אך השם נשאר זהה מאז.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן