דף הבית » איך קוראים » איך נקרא הגביע האנגלי?

איך נקרא הגביע האנגלי?

איך נקרא הגביע האנגלי?

מה זה גביע האנגלי?

גביע ה-FA, או גביע ההתאחדות לכדורגל, הוא תחרות הכדורגל הוותיקה בעולם. זהו טורניר נוקאאוט שנתי הפתוח לכל הקבוצות בארבע השכבות העליונות של שיטת ליגת הכדורגל האנגלית. התחרות נערכה לראשונה בשנת 1871 וכיום היא תחרות הכדורגל הוותיקה בעולם. גביע ה-FA הוא אחת התחרויות היוקרתיות בעולם ונתפס כסמל למצוינות בספורט. זוהי תחרות הגביע המקומי הנצפית ביותר בעולם, עם קהל עולמי מוערך של למעלה ממיליארד איש. התחרות ידועה גם בהישגי הרג הענק שלה, שבהם קבוצות קטנות יותר הצליחו לנצח קבוצות גדולות בהרבה.

איך עובד הגביע האנגלי?

גביע ה-FA הוא טורניר נוקאאוט, כלומר קבוצות מודחות מהתחרות לאחר שהן מפסידות במשחק. הטורניר פתוח לכל הקבוצות בארבע השכבות העליונות של שיטת ליגת הכדורגל האנגלית. קבוצות מהדרגים הנמוכים של שיטת הליגה חייבות להעפיל תחילה לתחרות על ידי זכייה בסיבובי המוקדמות שלהן. הטורניר מחולק לשבעה מחזורים, כאשר הגמר נערך באצטדיון וומבלי בלונדון. ששת הסיבובים הראשונים משוחקים על בסיס אזורי, כאשר קבוצות מאותו אזור משחקות זו בזו. חצי הגמר והגמר משחקים באצטדיון וומבלי.

מהו הפרס לזכייה בגביע האנגלי?

לזוכים בגביע האנגלי מוענק גביע הגביע האנגלי, שהוא אחד הגביעים האייקוניים בעולם. הזוכים מקבלים גם פרס כספי ומקום בליגה האירופית של אופ"א. הסגנית זוכה גם לפרס כספי ומקום בליגה האירופית של אופ"א.

היסטוריה של הגביע האנגלי

גביע ה-FA נערך לראשונה בשנת 1871 והוא תחרות הכדורגל הוותיקה ביותר בעולם. התחרות הייתה פתוחה בתחילה לקבוצות מההתאחדות לכדורגל, אך בהמשך נפתחה לקבוצות ממדינות אחרות. התחרות נערכת מדי שנה מאז הקמתה, למעט במהלך שתי מלחמות העולם. התחרות ראתה שינויים רבים במהלך השנים, עם כניסת דו-קרב פנדלים, הארכה ושימוש בטכנולוגיית וידאו. התחרות ראתה גם מספר הישגי הרג ענק, שבהם קבוצות קטנות יותר הצליחו לנצח קבוצות גדולות בהרבה.

רגעים בולטים של גביע האנגלי

גביע האנגלי ראה כמה מהרגעים הזכורים ביותר בתולדות הכדורגל. ב-1953 ניצחה בלקפול את בולטון וונדררס 4-3 בגמר, כשסטן מורטנסן כבש שלושער במשחק. ב-1989, סאטון יונייטד, שאינה מהליגה, ניצחה את קובנטרי סיטי 2-1 בסיבוב השלישי של התחרות. ב-1999 ניצחה מנצ'סטר יונייטד את ניוקאסל יונייטד 2-0 בגמר, משערים של טדי שרינגהאם ופול סקולס.

סיכום

גביע ה-FA היא אחת התחרויות היוקרתיות בעולם ונתפשת כסמל למצוינות בספורט. זוהי תחרות הכדורגל הוותיקה ביותר בעולם וראתה כמה מהרגעים הבלתי נשכחים ביותר בתולדות הכדורגל. התחרות פתוחה לכל הקבוצות בארבעת השכבות העליונות של מערכת ליגת הכדורגל האנגלית ומהווה הזדמנות מצוינת לקבוצות לבחון את עצמן מול הקבוצות הטובות במדינה. למידע נוסף על גביע האנגלי, בקר ביוטיוב או בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן