דף הבית » איך קוראים » איך הסינים מכנים כדורגל סיני?

איך הסינים מכנים כדורגל סיני?

איך הסינים מכנים כדורגל סיני?

מה זה כדורגל סיני?

כדורגל סיני, המכונה גם כדורגל סיני, הוא ספורט פופולרי בסין. זהו סוג של כדורגל אגודות, שהוא הספורט הפופולרי ביותר בעולם. התאחדות הכדורגל הסינית (CFA) היא הגוף המנהל את הספורט בסין. היא נוסדה בשנת 1924 ואחראית על ארגון וקידום הספורט בארץ. הכדורגל הסיני משוחק על מגרש מלבני עם שתי קבוצות של אחד עשר שחקנים כל אחת. מטרת המשחק היא להבקיע יותר שערים מהקבוצה היריבה. הקבוצה עם הכי הרבה שערים בסיום המשחק מוכרזת כמנצחת.

היסטוריה של הכדורגל הסיני

לכדורגל הסיני יש היסטוריה ארוכה ועשירה. הצורה המוכרת ביותר של המשחק שיחקה בסין כבר בתקופת שושלת האן (206 לפנה"ס – 220 לספירה). זה היה ידוע בשם "cuju" והוא שיחק עם כדור עור ושתי קבוצות של 12 שחקנים. המשחק היה פופולרי בקרב המעמדות הגבוהים ואף הוזכר ברומן הסיני הקלאסי "רומנטיקה של שלוש הממלכות". הצורה המודרנית של המשחק הוצגה לסין בסוף המאה ה-19 על ידי מיסיונרים בריטים וצרפתים. המשחק זכה במהירות לפופולריות והתאחדות הכדורגל הסינית הראשונה נוסדה בשנת 1924. ה-CFA אחראי על ארגון וקידום הספורט במדינה.

תרבות הכדורגל הסיני

כדורגל סיני הוא ענף ספורט פופולרי בסין ואנשים מכל הגילאים נהנים ממנו. זהו מקור לגאווה לאומית ולעתים קרובות נתפס כסמל של התרבות הסינית. נבחרת סין זכתה להצלחה מסוימת בתחרויות בינלאומיות, כולל מקום רביעי במונדיאל 2002. ליגת העל הסינית היא ליגת הכדורגל המקצוענית המובילה בסין. היא נוסדה בשנת 2004 וכוללת כיום 16 צוותים. הליגה היא אחת מליגות הספורט הפופולריות ביותר בארץ ומושכת אליה כמה מהשחקנים הטובים ביותר מרחבי העולם.

קבוצות כדורגל סיניות

התאחדות הכדורגל הסינית אחראית על ארגון וקידום הספורט במדינה. כיום יש יותר מ-200 צוותים מקצועיים וחובבים בסין. הצוותים המצליחים ביותר במדינה הם Guangzhou Evergrande, Beijing Guoan, ושנגחאי SIPG.

ליגות כדורגל סיניות

ליגת העל הסינית היא ליגת הכדורגל המקצוענית המובילה בסין. היא נוסדה בשנת 2004 וכוללת כיום 16 צוותים. הליגה היא אחת מליגות הספורט הפופולריות ביותר במדינה ומושכת אליה כמה מהשחקנים הטובים ביותר מרחבי העולם. התאחדות הכדורגל הסינית מארגנת גם כמה ליגות אחרות, ביניהן הליגה הסינית הראשונה, הליגה הסינית השנייה וה-FA הסינית גָבִיעַ.

איך הסינים מכנים כדורגל סיני?

בסין, ספורט הכדורגל ידוע בשם "zuqiu", אשר מתורגם ל"כדור רגל". התאחדות הכדורגל הסינית ידועה בשם "Zhongguo Zuqiu Lianmeng", המתורגמת ל"התאחדות הכדורגל הסינית". ליגת העל הסינית ידועה בשם "Zhongguo Zuqiu Jia", המתורגמת ל"ליגת הכדורגל הסינית". כדורגל סיני הוא ענף ספורט פופולרי בסין ואנשים מכל הגילאים נהנים ממנו. יש לה היסטוריה ארוכה ועשירה והיא מקור לגאווה לאומית. התאחדות הכדורגל הסינית אחראית על ארגון וקידום הספורט במדינה. ליגת העל הסינית היא ליגת הכדורגל המקצועית ברמה הגבוהה ביותר בסין ומושכת אליה כמה מהשחקנים הטובים ביותר מרחבי העולם. בסין, ספורט הכדורגל ידוע בשם "zuqiu", אשר מתורגם ל"כדור רגל".

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן