דף הבית » איך קוראים » מה שמו של הגאון הנכה הזה?

מה שמו של הגאון הנכה הזה?

מה שמו של הגאון הנכה הזה?

מיהו הגאון הנכים?

הגאון הנכה המדובר הוא סטיבן הוקינג, אחד המדענים הנודעים ביותר של העידן המודרני. הוקינג נולד באוקספורד, אנגליה בשנת 1942 ואובחן עם צורה נדירה של מחלת נוירונים מוטוריים בגיל 21. למרות מוגבלותו, הוקינג המשיך להיות פיזיקאי, קוסמולוגי וסופר בעל שם עולמי. הוא ידוע בעיקר בזכות עבודתו פורצת הדרך על חורים שחורים ותורת היחסות.

חייו המוקדמים של הוקינג

הוקינג נולד למשפחה של אקדמאים וצפוי היה להמשיך בקריירה במדע. הוא למד באוניברסיטת אוקספורד, שם למד פיזיקה וקוסמולוגיה. במהלך שהותו באוקספורד, הוקינג אובחן כחולה בטרשת צדדית אמיוטרופית (ALS), מחלת נוירונים מוטורית מתקדמת המשפיעה על יכולת התנועה והדיבור. למרות האבחנה שלו, הוקינג המשיך בלימודיו וסיים תואר ראשון בפיזיקה.

הקריירה של הוקינג

הוקינג המשיך לקריירה בפיזיקה תיאורטית ובקוסמולוגיה. הוא מונה למלגת מחקר באוניברסיטת קיימברידג' ב-1965, שם החל לעבוד על התיאוריות שלו לגבי חורים שחורים ומקור היקום. עבודתו של הוקינג על חורים שחורים חוללה מהפכה בתחום הקוסמולוגיה וזיכתה אותו בפרסים ובשבחים רבים. הוא זכה בפרס אלברט איינשטיין ב-1978 ובמדליית החירות הנשיאותית ב-2009.

מורשת הוקינג

לעבודתו של הוקינג הייתה השפעה עמוקה על תחום הקוסמולוגיה והיוותה השראה לדורות של מדענים. הוא פרסם ספרים רבים על התיאוריות שלו, כולל "קיצור תולדות הזמן", שהפך לרב מכר בינלאומי. הוקינג גם הופיע רבות בתרבות הפופולרית, כולל קמיע בסרט "התיאוריה של הכל".

שאלות ותשובות

מה זה ALS?

ALS, או טרשת צדדית אמיוטרופית, היא מחלת נוירונים מוטורית מתקדמת המשפיעה על יכולת התנועה והדיבור. זהו מצב ניווני שאין לו תרופה ידועה.

מהי היצירה המפורסמת ביותר של הוקינג?

יצירתו המפורסמת ביותר של הוקינג היא A Brief History of Time, ספר החוקר את מקורות היקום ואת טבעם של חורים שחורים. הספר היה רב מכר בינלאומי ותורגם לשפות רבות.

אילו פרסים קיבל הוקינג?

הוקינג קיבל מספר רב של פרסים ותשבחות לאורך הקריירה שלו. הוא זכה בפרס אלברט איינשטיין ב-1978 ובמדליית החירות הנשיאותית ב-2009.

מהי המורשת של הוקינג?

מורשתו של הוקינג היא של השראה וחדשנות. הוא נתן השראה לדורות של מדענים ולעבודתו הייתה השפעה עמוקה על תחום הקוסמולוגיה. הוא גם השתתף במספר הופעות בתרבות הפופולרית, כולל קמיע בסרט "התיאוריה של הכל".

סיכום

סטיבן הוקינג היה גאון נכה שהתגבר על מוגבלותו והפך לאחד המדענים הנודעים ביותר של העידן המודרני. עבודתו על חורים שחורים ומקור היקום חוללה מהפכה בתחום הקוסמולוגיה וזיכתה אותו בפרסים ובשבחים רבים. מורשתו של הוקינג היא של השראה וחדשנות, ולעבודתו הייתה השפעה עמוקה על תחום הקוסמולוגיה. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן