דף הבית » איך קוראים » מה שמה של אולימפיאדת הנכים?

מה שמה של אולימפיאדת הנכים?

מה שמה של אולימפיאדת הנכים?

מה זה אולימפיאדת הנכים?

אולימפיאדת הנכים היא אירוע רב ספורט בינלאומי לספורטאים עם מוגבלות פיזית. הוא מתקיים כל ארבע שנים, באותה שנה של המשחקים האולימפיים. אולימפיאדת הנכים מאורגנת על ידי הוועד הפראלימפי הבינלאומי (IPC). המשחקים הפראלימפיים הראשונים נערכו ברומא, איטליה בשנת 1960.

היסטוריה של אולימפיאדת הנכים

אולימפיאדת הנכים החלה כתוכנית שיקום ליוצאי מלחמת העולם השנייה שנפצעו בשנת 1948. המשחקים הפראלימפיים הראשונים נערכו ברומא, איטליה בשנת 1960. מאז, האולימפיאדה הפראלימפית גדלה והפכה לאחד מאירועי הרב-ספורט הבינלאומיים הגדולים בעולם .המשחקים הפראלימפיים מתקיימים באותה שנה כמו המשחקים האולימפיים, ובאותה עיר. אולימפיאדת הנכים מתקיימת שבועיים לאחר המשחקים האולימפיים. אולימפיאדת הנכים פתוחה לספורטאים עם מוגבלות פיזית, לרבות אלה עם קטיעות, פציעות חוט שדרה, שיתוק מוחין ולקות ראייה.

ספורט באולימפיאדת הנכים

האולימפיאדה הפראלימפית כוללת מגוון ענפי ספורט, כולל אתלטיקה, שחייה, כדורסל בכיסאות גלגלים, רוגבי בכיסאות גלגלים וטניס בכיסאות גלגלים. באולימפיאדת הנכים מתקיימים גם אירועי פרא-רכיבה, הפתוחים לספורטאים עם מוגבלות פיזית.

מסלול ושדה

אירועי מסלול ושטח פתוחים לספורטאים עם מוגבלות פיזית, כולל אלו עם קטיעות, פציעות חוט שדרה, שיתוק מוחין ולקויי ראייה. האירועים כוללים ספרינטים, מירוץ למרחקים בינוניים, מרוצי מרחקים ארוכים ואירועי שטח כגון הדחת כדור, דיסקוס, כידון וקפיצה לרוחק.

שחייה

אירועי שחייה פתוחים לספורטאים עם מוגבלות פיזית, לרבות אלה עם קטיעות, פציעות חוט שדרה, שיתוק מוחין ולקות ראייה. האירועים כוללים סגנון חופשי, גב, חזה, פרפר ומדלי אישי.

כדורסל בכיסאות גלגלים

כדורסל בכיסאות גלגלים פתוח לספורטאים עם מוגבלות פיזית, לרבות אלה עם קטיעות, פציעות חוט שדרה, שיתוק מוחין ולקות ראייה. המשחק משוחק במגרש כדורסל רגיל, עם שתי קבוצות של חמישה שחקנים כל אחת.

רוגבי כסא גלגלים

רוגבי בכיסא גלגלים פתוח לספורטאים עם מוגבלויות פיזיות, כולל אלו עם קטיעות, פציעות חוט שדרה, שיתוק מוחין ולקויי ראייה. המשחק משוחק על מגרש רוגבי סטנדרטי, עם שתי קבוצות של ארבעה שחקנים כל אחת.

מדינות המשתתפות באולימפיאדת הנכים

אולימפיאדת הנכים פתוחה לספורטאים מכל העולם. למעלה מ-150 מדינות השתתפו באולימפיאדת הנכים מאז 1960. המדינות שהשתתפו הכי הרבה הן ארצות הברית, בריטניה, אוסטרליה, גרמניה וקנדה.

השוואה מהירה

מִקרֶה תיאור
מסלול ושדה ספרינטים, מירוצים למרחקים בינוניים, מרוצי מרחקים ארוכים ואירועי שטח כגון הדחת כדור, דיסקוס, כידון וקפיצה לרוחק.
שחייה סגנון חופשי, גב, חזה, פרפר ומדלי אישי.
כדורסל בכיסאות גלגלים שיחק על מגרש כדורסל רגיל, עם שתי קבוצות של חמישה שחקנים כל אחת.
רוגבי כסא גלגלים שיחק על מגרש רוגבי סטנדרטי, עם שתי קבוצות של ארבעה שחקנים כל אחת.

אולימפיאדת הנכים היא אירוע רב ספורט בינלאומי לספורטאים עם מוגבלות פיזית. הוא מתקיים כל ארבע שנים, באותה שנה של המשחקים האולימפיים. אולימפיאדת הנכים פתוחה לספורטאים מכל רחבי העולם, עם למעלה מ-150 מדינות שהשתתפו מאז 1960. המשחקים הנכים כוללים מגוון ענפי ספורט, כולל אתלטיקה, שחייה, כדורסל בכיסאות גלגלים, רוגבי בכיסאות גלגלים וטניס בכיסאות גלגלים. המדינות שהשתתפו הכי הרבה הן ארצות הברית, בריטניה, אוסטרליה, גרמניה וקנדה. אולימפיאדת הנכים מספקת הזדמנות לספורטאים עם מוגבלות פיזית להתחרות ברמה הגבוהה ביותר ולהראות לעולם למה הם מסוגלים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן