דף הבית » איך קוראים » מה שמו של בנו של שלמה שהוכתר אחריו?

מה שמו של בנו של שלמה שהוכתר אחריו?

מה שמו של בנו של שלמה שהוכתר אחריו?

מי היה שלמה?

שלמה, הידוע גם בשם שלמה, היה המלך השלישי של ממלכת ישראל המאוחדת. הוא היה בנם של דוד המלך ובת שבע והוכתר למלך בשנת 971 לפני הספירה. הוא ידוע בחוכמתו, בעושרו ובבניית בית המקדש הראשון בירושלים. הוא ידוע גם בזכות נשותיו ופילגשיו הרבות, שהובילו לחלוקת הממלכה לאחר מותו.

מי היה בנו של שלמה?

בנו של שלמה היה רחבעם, שהוכתר למלך לאחר מות אביו בשנת 931 לפנה"ס. רחבעם היה בנם של שלמה ונעמה אשה עמונית. הוא היה המלך הראשון של ממלכת יהודה, שהוקמה לאחר חלוקת ממלכת ישראל המאוחדת.

השוואה מהירה

מלך לִמְלוֹך עיר בירה
שלמה 971 לפנה"ס – 931 לפנה"ס ירושלים
רחבעם 931 לפנה"ס – 915 לפנה"ס ירושלים

שלמה ורחבעם היו שניהם מלכים של ממלכת ישראל המאוחדת וממלכת יהודה, בהתאמה. שלמה נודע בחכמתו ועושרו, ובבניית בית המקדש הראשון בירושלים. הוא נודע גם בזכות נשותיו ופילגשותיו הרבות, מה שהוביל לחלוקת הממלכה לאחר מותו. רחבעם היה בנם של שלמה ונעמה אשה עמונית. הוא היה המלך הראשון של ממלכת יהודה, שהוקמה לאחר חלוקת ממלכת ישראל המאוחדת. שלמה ורחבעם השפיעו שניהם רבות על ההיסטוריה של ישראל. שלמה זכור בזכות חכמתו ועושרו, ובבניית בית המקדש הראשון בירושלים. רחבעם זכור בזכות תפקידו בחלוקת הממלכה ובהיותו המלך הראשון של ממלכת יהודה. מורשתם של שלמה ורחבעם מורגשת עד היום. חלוקת הממלכה לאחר מות שלמה נראית עד היום בשני אומות ישראל ויהודה הנבדלות. המקדש שבנה שלמה הוא עדיין חלק מרכזי בחיי הדת של העם היהודי. ומורשתו של רחבעם עדיין נראית בהמשך קיומה של ממלכת יהודה. לסיכום, בנו של שלמה, רחבעם, הוכתר למלך לאחר מות אביו בשנת 931 לפנה"ס. הוא היה המלך הראשון של ממלכת יהודה, שהוקמה לאחר חלוקת ממלכת ישראל המאוחדת. גם שלמה וגם רחבעם השפיעו רבות על תולדות ישראל, ומורשתם מורגשת עד היום. למידע נוסף על ההיסטוריה של ישראל, עיין בסרטון YouTube זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן