דף הבית » איך קוראים » מה שמה של אשת דוד המלך?

מה שמה של אשת דוד המלך?

מה שמה של אשת דוד המלך?

מה שמה של אשת דוד המלך?

דוד המלך היה מלך נודע של ארץ ישראל הקדומה, שמלך מ- בערך. 1010 עד 970 לפני הספירה. הוא ידוע בהצלחותיו הצבאיות והפוליטיות, כמו גם במסירותו הדתית. הוא זכור גם בזכות נשותיו הרבות, ואחת המפורסמות שבהן היא אשתו, ששמה אינו ידוע.

נשות דוד המלך

לדוד המלך היו נשים רבות במהלך חייו, והמקרא מתעד את שמותיהן של שמונה מהן. אלה הם: מיכל, אחינועם, אביגיל, מעכה, חגית, אביטל, עגלה ובת שבע. מביניהם, בת שבע היא המפורסמת ביותר, שכן היא הייתה אמו של שלמה המלך, שירש את דוד כמלך.

אשתו האלמונית של דוד המלך

התנ"ך אינו מתעד את שמה של אשת דוד המלך, אך הוא מזכיר אותה בכמה קטעים. בשמואל ב' ג, ב-ה' מוזכר שלדוד הייתה אישה שהייתה אמו של אמנון, אחד מבניו. בדברי הימים א' ג' א'-ט' מוזכר שלדוד היו שישה בנים, ואם לארבעה מהם אין שם.

ספקולציות על שמה של אשת דוד המלך

מאחר שהתנ"ך אינו מתעד את שמה של אשתו של דוד המלך, חוקרים רבים העלו השערות במה זה יכול היה להיות. היו שטענו שזו הייתה אביגיל, שכן היא הייתה אם לארבעה מבניו של דוד. אחרים טענו שזו הייתה מיכל, שכן היא הייתה אשתו הראשונה של דוד ואמו של אמנון. אחרים טענו שזו הייתה בת שבע, שכן היא הייתה אמו של שלמה.

השוואה מהירה

שֵׁם אמא של
מיכל אמנון
אחינועם אף אחד
אביגיל ארבעה מבניו של דוד
מעכה אבשלום ותמר
חגית אדוניה
אביטל אף אחד
איגלה איתראם
בת שבע שלמה

שמה של אשת דוד המלך אינו ידוע, ולכן אי אפשר לומר בוודאות מי מנשותיו הייתה אם בניו. עם זאת, המועמדות הסבירות ביותר הן מיכל, אביגיל ובת שבע.

שאלות ותשובות

ש: כמה נשים היו לדוד המלך?

ת: לדוד המלך היו שמונה נשים, לפי התנ"ך. אלו הן מיכל, אחינועם, אביגיל, מעכה, חגית, אביטל, עגלה ובת שבע.

ש: מי הייתה אמו של שלמה המלך?

ת: אמו של שלמה המלך הייתה בת שבע, שהייתה אחת מנשותיו של דוד המלך.

ש: מה שמה של אשת דוד המלך?

ת: שמה של אשת דוד המלך אינו ידוע, כיון שאינו רשום בתנ"ך. עם זאת, המועמדות הסבירות ביותר הן מיכל, אביגיל ובת שבע.

סיכום

דוד המלך היה מלך נודע של ארץ ישראל הקדומה, שמלך מ- בערך. 1010 עד 970 לפני הספירה. הוא זכור בזכות נשותיו הרבות, ואחת המפורסמות שבהן היא אשתו, ששמה אינו ידוע. התנ"ך אינו מתעד את שמה של אשת דוד המלך, אך הוא מזכיר אותה בכמה קטעים. מאחר שהתנ"ך אינו מתעד את שמה של אשתו של דוד המלך, חוקרים רבים העלו השערות במה זה יכול היה להיות. המועמדות הסבירות ביותר הן מיכל, אביגיל ובת שבע.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן