דף הבית » איך קוראים » מה שמה של הציפור שראש העיר ומקס שומרים עליה?

מה שמה של הציפור שראש העיר ומקס שומרים עליה?

מה שמה של הציפור שראש העיר ומקס שומרים עליה?

מהי הציפור שראש העיר ומקס שומרים עליה?

הציפור שראש העיר ומקס שומרים עליה היא זן של ציפור המכונה קסטרל אמריקאי (Falco sparverius). ציפור זו היא בז קטן שמקורו בצפון אמריקה והוא אחד מעופות הדורסים הנפוצים ביותר בעולם. הוא ידוע גם בשם נץ הדרור, בשל גודלו הקטן והרגל שלו לטרוף ציפורים קטנות.

נושאים קשורים:

 

מאפיינים של הקסטרל האמריקאי

הקסטרל האמריקאי הוא עוף דורס קטן, באורך גוף של כ-9-12 אינץ’ ומוטת כנפיים של כ-19-24 אינץ’. יש לו דוגמת צבע ייחודית, עם גב וכנפיים בצבע חום-אדמדם, בטן לבנה וזנב שחור. ראשו לבן-אפרפר, כששני פסים שחורים עוברים על צידי פניו. הקסטרל האמריקאי הוא צייד פעיל וזריז, והוא ניזון בעיקר מחרקים, מכרסמים קטנים וציפורים קטנות. זה ידוע גם לאכול פירות ופירות יער. זוהי ציפור יומית, כלומר היא פעילה במהלך היום, והיא נראית בדרך כלל יושבת על עץ או חוט טלפון, סורקת את הקרקע לאיתור טרף.

בית הגידול של הקסטרל האמריקאי

הקסטרל האמריקאי נמצא במגוון בתי גידול, כולל חורשות פתוחות, אדמות עשב ושדות חקלאיים. זה נפוץ גם באזורים עירוניים, שם ניתן לראות אותו לרוב על חוטי טלפון או בניינים.

איומים על קסטרל האמריקאי

הקסטרל האמריקאי מאוים על ידי אובדן והשפלה של בתי גידול, כמו גם על ידי שימוש בחומרי הדברה וכימיקלים אחרים שיכולים להפחית את אספקת המזון שלו. היא מאוימת גם מהתנגשויות עם מבנים מעשה ידי אדם, כמו מבנים וקווי חשמל.

שימור הקסטרל האמריקאי

הקסטרל האמריקאי רשום כמין המדאיג פחות על ידי האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע (IUCN). הוא מוגן על פי חוק במדינות רבות, ומאמצי שימור רבים נעשים כדי להגן ולשקם את בית הגידול שלו. למידע נוסף על קסטרל האמריקאי בויקיפדיה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן