דף הבית » איך קוראים » מה השם האמיתי של הג'וקים?

מה השם האמיתי של הג'וקים?

מה השם האמיתי של הג'וקים?

מה השם האמיתי של הג'וקים?

ג'וקים הם אחד המזיקים הנפוצים ביותר שנמצאים בבתים ובעסקים. הם עלולים להוות מטרד ועלולים להפיץ מחלות, לכן חשוב לדעת לזהות אותם ולנקוט בצעדים להיפטר מהם. אבל מה השם האמיתי של הג'וקים?ג'וקים הם למעשה סוג של חרקים, ויש כמה מינים שונים של תיקנים. סוגי הג'וקים הנפוצים ביותר הם תיקן אמריקאי, תיקן גרמני, תיקן מזרחי ותיקן חום פסים. לכל אחד מהמינים הללו יש שם מדעי משלו, ולכולם מאפיינים שונים. התיקן האמריקאי ידוע מדעית בשם Periplaneta americana. מין זה הוא הגדול מבין הג'וקים, וצבעו חום-אדמדם. הוא נמצא בדרך כלל בבתים ובעסקים, והוא נמשך לאזורים חמים ולחים. התיקן הגרמני ידוע מדעית בשם Blattella germanica. מין זה קטן יותר מהתיקן האמריקאי, וצבעו חום בהיר. הוא נמצא בדרך כלל במטבחים ובחדרי אמבטיה, והוא נמשך למקורות מזון ומים. התיקן המזרחי ידוע מבחינה מדעית בשם Blatta orientalis. צבעו של מין זה חום כהה, והוא נמצא בדרך כלל במרתפים ובביוב. הוא נמשך לאזורים לחים וחשוכים. ג'וק עם פסים חומים ידוע מדעית בשם Supella longipalpa. צבעו של מין זה חום בהיר, והוא נמצא בדרך כלל בבתים ובעסקים. הוא נמשך לאזורים חמים ויבשים.

זיהוי מקקים

זיהוי תיקנים יכול להיות קשה, מכיוון שכולם נראים דומים. עם זאת, ישנם כמה הבדלים עיקריים שיכולים לעזור לך לזהות את המינים השונים. התיקן האמריקאי הוא הגדול מבין הג'וקים, וצבעו חום-אדמדם. יש לו פס חום צהבהב סביב בית החזה שלו, ויש לו שתי אנטנות ארוכות. התיקן הגרמני קטן יותר מהתיקן האמריקאי, וצבעו חום בהיר. יש לו שני פסים כהים על בית החזה שלו, ויש לו שתי אנטנות קצרות. צבעו של התיקן המזרחי חום כהה, ויש לו מראה מבריק. יש לו שתי אנטנות קצרות, ואין לו פסים על בית החזה שלו. ג'וק חום רצועות בצבע חום בהיר, ויש לו שתי רצועות בהירות על בית החזה שלו. יש לו שתי אנטנות קצרות, ואין לו פסים על בית החזה שלו.

השוואה מהירה

מִין שם מדעי צֶבַע אנטנות פסים
אֲמֶרִיקָאִי פריפלנטה אמריקנה חום אדמדם ארוך להקה חומה-צהבהב
גֶרמָנִיָת בלאטלה גרמניקה חום בהיר קצר שני פסים כהים
מִזְרָחִי Blatta orientalis חום כהה קצר בלי פסים
בעל פסים חומים סופלה לונגיפלפה חום בהיר קצר שתי רצועות בהירות

לסיכום, תיקנים הם מזיק נפוץ המצוי בבתים ובעסקים. ישנם מספר מינים שונים של תיקנים, ולכל מין יש שם מדעי משלו. זיהוי תיקנים יכול להיות קשה, מכיוון שכולם נראים דומים, אבל יש כמה הבדלים עיקריים שיכולים לעזור לך לזהות את המינים השונים. ידיעת השם האמיתי של הג'וקים יכולה לעזור לך לנקוט בצעדים כדי להיפטר מהם ולשמור על הבית או העסק נקי ממזיקים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן