דף הבית » איך קוראים » מה שמה של אשת פוטיפר?

מה שמה של אשת פוטיפר?

מה שמה של אשת פוטיפר?

מי היא אשת פוטיפר?

אשת פוטיפר היא דמות מהתנ"ך הידועה בתפקידה בסיפור יוסף. היא אשתו של פוטיפר, פקיד מצרי, ומוזכרת בספר בראשית. בסיפור היא מצטיירת כפתיינית המנסה לפתות את יוסף, עבד עברי. היא ידועה גם בתפקידה במשפטו של יוסף, שם היא מאשימה אותו בכזב בניסיון אונס.

תפקידה של אשת פוטיפר בסיפור יוסף

בתנ"ך, אשת פוטיפר מוזכרת לראשונה בספר בראשית. בסיפור, יוסף נמכר לעבדות על ידי אחיו ונלקח למצרים. שם הוא נרכש על ידי פוטיפר, פקיד מצרי. פוטיפר מעמיד את יוסף בראש משק ביתו ויוסף עולה במהירות לעמדה של בולטות. אשתו של פוטיפר שמה לב ליוסף ומנסה לפתות אותו. יוסף מסרב לחיזוריה והיא מתרגזת. בהתקף זעם, היא מאשימה אותו כוזב בניסיון אונס. כתוצאה מכך יוסף נזרק לכלא.

חשיבותה של אשת פוטיפר בתנ"ך

אשת פוטיפר היא דמות חשובה בתנ"ך משום שהיא משמשת סמל לפיתוי ולחטא. בסיפור היא מייצגת את פיתוי החטא ואת ההשלכות של כניעה לו. האשמת השווא שלה כלפי יוסף משמשת גם אזהרה מפני הבאת עדות שקר.

חשיבותה של אשת פוטיפר בתרבות היהודית

בתרבות היהודית, אשת פוטיפר נתפסת כסמל לפיתוי ולחטא. היא משמשת לעתים קרובות כסיפור אזהרה כדי להזהיר מפני הסכנות של כניעה לפיתוי. היא נתפסת גם כסמל לצדק, שכן האשמת השווא שלה כלפי יוסף מתבטלת בסופו של דבר.

חשיבותה של אשת פוטיפר בנצרות

בנצרות, אשת פוטיפר נתפסת כסמל לפיתוי ולחטא. היא משמשת לעתים קרובות כסיפור אזהרה כדי להזהיר מפני הסכנות של כניעה לפיתוי. היא נתפסת גם כסמל לצדק, שכן האשמת השווא שלה כלפי יוסף מתבטלת בסופו של דבר.

השוואה מהירה

דָת מַשְׁמָעוּת
יַהֲדוּת פיתוי וחטא, צדק
נַצְרוּת פיתוי וחטא, צדק

לסיכום, אשת פוטיפר היא דמות חשובה בתנ"ך המשמשת סמל לפיתוי ולחטא. האשמת השווא שלה כלפי יוסף משמשת אזהרה מפני הבאת עדות שקר. בתרבות היהודית והנוצרית היא נתפסת כסמל של פיתוי וחטא, וגם כסמל לצדק.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן