דף הבית » איך קוראים » מה שמה של אשתו של נח?

מה שמה של אשתו של נח?

מה שמה של אשתו של נח?

מה שמה של אשתו של נח?

אשתו של נח היא דמות מהתנ"ך, אך שמה אינו מוזכר בתנ"ך. מאמר זה בוחן את התיאוריות השונות לגבי שמה ותפקידה במקרא.

תיאוריות על אשתו של נח

ישנן מספר תיאוריות לגבי שמה של אשתו של נח. יש חוקרים הסבורים ששמה היה נעמה, בעוד שאחרים מאמינים ששמה היה אמצרה. יש הסבורים שהיא הייתה אישה כנענית, בעוד אחרים מאמינים שהיא אישה מסופוטמית. יש הסבורים שהיא הייתה בתו של חנוך, בעוד אחרים סבורים שהיא בתו של מתושלח.

התנ"ך אינו מזכיר את שמה של אשתו של נח, אך יש כמה התייחסויות אליה בתנ"ך. בבראשית ה, 29 נאמר כי נח לקח אישה, ובבראשית ו, יח, נאמר כי נח לקח את אשתו לתיבה. בבראשית ז' ז' מסופר על נח שלקח את אשתו, את בניו ואת נשות בניו לתיבה.

תפקידה של אשת נח בתנ"ך

אשתו של נח ממלאת תפקיד חשוב בתנ"ך. היא אמם של שם, חם ויפת, שהם שלושת בני נח. היא גם הסבתא של אומות העולם. בנוסף, היא האב הקדמון של ישוע המשיח, על פי אילן היוחסין של ישוע בלוקס ג':36.

גם אשת נח מוזכרת בספר היובלים. ביובל ז', כ'-כא, מסופר שלאשתו של נח נקראה אמצרה, והיא בתו של רקאל בן מתושלח. ביובל ז, כב מסופר שלאשתו של נח נקראה נעמה, והיא בתו של חנוך.

השוואה מהירה

תֵאוֹרִיָה שֵׁם מָקוֹר
נעמה נעמה כְּנַעֲנִי
אזרה אזרה מסופוטמי
בתו של חנוך נעמה כְּנַעֲנִי
בתו של מתושלח אזרה מסופוטמי

אשתו של נח היא דמות חשובה בתנ"ך, אך שמה אינו מוזכר בתנ"ך. קיימות מספר תיאוריות לגבי שמה ומקורה, אך התיאוריות הפופולריות ביותר הן ששמה היה נעמה או עזרא, ושהיא הייתה כנענית או אשה מסופוטמית.

שאלות ותשובות

ש: האם אשתו של נח הוזכרה בתנ"ך?

ת: כן, אשתו של נח מוזכרת בתנ"ך. בבראשית ה, 29 נאמר כי נח לקח אישה, ובבראשית ו, יח, נאמר כי נח לקח את אשתו לתיבה. בבראשית ז' ז' מסופר על נח שלקח את אשתו, את בניו ואת נשות בניו לתיבה.

ש: מהי התיאוריה הפופולרית ביותר לגבי אשתו של נח?

ת: התיאוריות הפופולריות ביותר לגבי אשתו של נח הן ששמה היה נעמה או עזרא, ושהיא הייתה או כנענית או אשה מסופוטמית.

ש: מה תפקידה של אשתו של נח בתנ"ך?

ת: אשתו של נח ממלאת תפקיד חשוב בתנ"ך. היא אמם של שם, חם ויפת, שהם שלושת בני נח. היא גם הסבתא של אומות העולם. בנוסף, היא האב הקדמון של ישוע המשיח, על פי אילן היוחסין של ישוע בלוקס ג':36.

סיכום

אשתו של נח היא דמות חשובה בתנ"ך, אך שמה אינו מוזכר בתנ"ך. קיימות מספר תיאוריות לגבי שמה ומקורה, אך התיאוריות הפופולריות ביותר הן ששמה היה נעמה או עזרא, ושהיא הייתה כנענית או אשה מסופוטמית. אשתו של נח ממלאת תפקיד חשוב בתנ"ך, שכן היא אמם של שם, חם ויפת, סבתם של אומות העולם, ואביו הקדמון של ישוע המשיח.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן