דף הבית » איך קוראים » מה שמה של אשתו של משה?

מה שמה של אשתו של משה?

מה שמה של אשתו של משה?

מי זה משה?

משה הוא דמות בתנ"ך העברי, המכונה גם התורה. הוא מנהיגם של בני ישראל במהלך יציאתם ממצרים ונחשב לאחד הנביאים החשובים בהיסטוריה היהודית. משה ידוע גם בתור משה בתנ"ך הנוצרי.

מי היא אשתו של משה?

אשתו של משה אינה מוזכרת בשמה בתנ"ך, אך ישנן מספר תיאוריות לגבי מי היא עשויה להיות. התיאוריה הפופולרית ביותר היא שאשתו של משה הייתה ציפורה, בתו של יתרו, כהן מדייני. לפי המקרא, צפורה ומשפחתה פגשו את משה כשהיה בדרכו למצרים כדי להוציא את בני ישראל מעבדות.

ציפורה

ציפורה היא התיאוריה המקובלת ביותר על רעייתו של משה. לפי התנ"ך, היא הייתה מדיינית שפגשה את משה כשהיה בדרכו למצרים. היא מתוארת כיפה מאוד ומספרים שהיא עזרה למשה במשימתו להוציא את בני ישראל מעבדות.

יוכבד

תיאוריה נוספת היא שאשתו של משה הייתה יוכבד, בתו של לוי. יוכבד מוזכרת בתנ"ך כאם בניו של משה, גרשם ואליעזר. כמו כן, מסופר שהיא הייתה מיילדת שעזרה לבני ישראל במהלך שהותם במצרים.

ציפורה

תיאוריה שלישית היא שאשתו של משה הייתה ציפורה בתו של רעואל. ציפורה מוזכרת בתנ"ך כאשתו של אחיו של משה, אהרון. מסופר שהיא הייתה מדיינית שעזרה לבני ישראל בזמן שהותם במצרים.

סיכום

זהותה של אשתו של משה אינה ידועה בוודאות, אך התיאוריה המקובלת ביותר היא שהיא הייתה ציפורה, בתו של יתרו, כהן מדיין. תיאוריות נוספות כוללות את יוכבד, בתו של לוי, וציפורה, בתו של רעואל.

השוואה מהירה

שֵׁם תיאור
ציפורה בתו של יתרו, כהן מדיין
יוכבד בתו של לוי, אם בניו של משה
ציפורה בת רעואל אשת אהרן

לסיכום, זהותה של אשתו של משה אינה ידועה בוודאות, אך התיאוריה המקובלת ביותר היא שהיא הייתה ציפורה, בתו של יתרו, כהן מדיין. למידע נוסף על משה ואשתו, אתה יכול לבקר בדף YouTube זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן