דף הבית » איך קוראים » מה השם האמיתי של הג'וקים?

מה השם האמיתי של הג'וקים?

מה השם האמיתי של הג'וקים?

מה השם האמיתי של הג'וקים?

ג'וקים הם אחד המזיקים הנפוצים ביותר שנמצאים בבתים ובעסקים. הם מהווים מטרד ועלולים לגרום לבעיות בריאותיות אם לא שולטים בהם. אבל מה השם האמיתי של הג'וקים? השם המדעי של ג'וקים הוא Blattodea. זוהי משפחת חרקים הכוללת למעלה מ-4,000 מינים. מינים אלו מחולקים לשתי קבוצות עיקריות: הבלאטידים והבלברידים. ה-Blattidae הם הנפוצים ביותר וכוללים את התיקן האמריקאי, התיקן הגרמני, התיקן המזרחי והתיקן החומי-פס. ה-Blaberidae הם המינים הפחות נפוצים וכוללים את התיקן הענק, התיקן החום-עשן והתיקן הסורינמי. ג'וקים הם סוג של חרק שקיים כבר מיליוני שנים. מאמינים שהם התפתחו מקבוצת חרקים המכונה בלאטריה. קבוצת חרקים זו תוארה לראשונה על ידי היוונים והרומאים הקדמונים. ג'וקים הם אוכלי כל וניזונים ממגוון מקורות מזון. הם יכולים לאכול כל דבר, החל מצמחים ובעלי חיים מתכלים ועד מזון אנושי. הם גם נמשכים ללחות וניתן למצוא אותם באזורים לחים כמו חדרי אמבטיה ומטבחים. ג'וקים יכולים להוות מטרד בבתים ובעסקים. הם יכולים להפיץ מחלות, לזהם מזון ולגרום לתגובות אלרגיות. למניעת נגיעות חשוב לשמור מזון ואשפה במיכלים אטומים ולשמור על השטח נקי וללא לחות.

האם מקקים נושכים?

ג'וקים יכולים לנשוך, אבל זה נדיר. הם נוטים יותר להאכיל מחומר מתכלה או ממזון אנושי. אם מקק אכן נושך, זה בדרך כלל בגלל שהוא מרגיש מאוים. הנשיכה עלולה לגרום לסימן אדום או בליטה קטנה ומגרדת.

האם מקקים נושאים מחלות?

ג'וקים יכולים לשאת מגוון מחלות, כולל סלמונלה, דיזנטריה ודלקת קיבה. הם יכולים גם להפיץ חיידקים ווירוסים. כדי למנוע את התפשטות המחלות, חשוב לשמור על השטח נקי וללא מזון ואשפה.

איך להיפטר מג'וקים?

הדרך הטובה ביותר להיפטר מג'וקים היא להסיר כל מקורות מזון ולשמור על האזור נקי וללא לחות. אם קיימת נגיעות, חשוב לפנות לאיש מקצוע הדברה לסיוע. עוד פרטים בוויקיפדיה

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן