דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין RFID ל- NFC?

מה ההבדל בין RFID ל- NFC?

מה זה RFID?

זיהוי תדר רדיו (RFID) היא טכנולוגיה המשתמשת בגלי רדיו כדי לזהות אובייקטים. הוא משמש במגוון יישומים, כגון מעקב אחר מלאי, פיקוח על בקרת גישה ואפילו מעקב אחר בעלי חיים. תגי RFID הם שבבים קטנים המכילים מזהה ייחודי וניתן לחבר אותם לחפצים. כאשר משתמשים בקורא RFID, הוא יכול לזהות את התג ולקרוא את המידע המאוחסן עליו.

נושאים קשורים:

 

מה זה NFC?

קרוב לתקשורת שדה (NFC) היא טכנולוגיה המאפשרת לשני מכשירים לתקשר זה עם זה כשהם קרובים זה לזה. הוא משמש במגוון יישומים, כגון תשלומים ללא מגע, שיתוף נתונים ובקרת גישה. תגי NFC הם שבבים קטנים המכילים מזהה ייחודי וניתן לחבר אותם לחפצים. כאשר משתמשים בקורא NFC, הוא יכול לזהות את התג ולקרוא את המידע המאוחסן עליו.

ההבדל בין RFID ל- NFC

טווח

ההבדל העיקרי בין RFID ל- NFC הוא הטווח. ל- RFID טווח ארוך בהרבה מ- NFC, מה שאומר שניתן להשתמש בו למעקב אחר חפצים ממרחק גדול יותר. לעומת זאת, ל- NFC טווח קצר מאוד ומשמש בדרך כלל לתקשורת לטווח קצר בין שני מכשירים.

שימושים

RFID משמש במגוון יישומים, כגון מעקב אחר מלאי, פיקוח על בקרת גישה ואפילו מעקב אחר בעלי חיים. NFC משמש במגוון יישומים, כגון תשלומים ללא מגע, שיתוף נתונים ובקרת גישה.

עלות

תגי RFID בדרך כלל יקרים יותר מתגי NFC, מה שהופך אותם למתאימים יותר ליישומים הדורשים רמת אבטחה גבוהה יותר. תגי NFC בדרך כלל זולים יותר ומתאימים יותר ליישומים הדורשים רמת אבטחה נמוכה יותר.

תאימות

תגי RFID תואמים בדרך כלל למגוון רחב של קוראים, ואילו תגי NFC תואמים בדרך כלל רק לקוראי NFC.

RFID ו- NFC הם שתי טכנולוגיות שלעתים קרובות מבולבלות. עם זאת, יש להם שימושים שונים ורמות אבטחה שונות. הכרת ההבדלים בין RFID ל- NFC יכולה לעזור לך לבחור את הטכנולוגיה הנכונה ליישום שלך.

אז אל תתבלבל יותר! עכשיו אתה יודע מה ההבדל בין RFID ל- NFC.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן