דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין AM ל- FM ברדיו?

מה ההבדל בין AM ל- FM ברדיו?

מה זה רדיו?

AM רדיו עומד על אפנון משרעת. זהו סוג של טכנולוגיית שידורי רדיו המשתמשת בווריאציות משרעת באות הרדיו כדי להעביר צליל. AM Radio הוא הצורה העתיקה ביותר של שידורי רדיו והיא עדיין משמשת כיום. אותות רדיו AM מועברים בטווח התדרים של 535 עד 1705 קילו הרץ.

מהו רדיו FM?

רדיו FM עומד על אפנון תדרים. זוהי סוג של טכנולוגיית שידורי רדיו המשתמשת בווריאציות תדרים באות הרדיו כדי להעביר צליל. רדיו FM הוא צורה חדשה יותר של שידורי רדיו והיא הצורה הפופולרית ביותר של שידורי רדיו כיום. אותות רדיו FM מועברים בטווח התדרים של 88 עד 108 מגה הרץ.

הבדלים בין רדיו AM ו- FM

איכות הצליל

ההבדל העיקרי בין רדיו AM ל- FM הוא איכות הצליל. לרדיו FM יש איכות צליל גבוהה בהרבה מהרדיו. הסיבה לכך היא שאותות רדיו FM מועברים בטווח תדרים גבוה יותר מאשר אותות רדיו AM. אותות רדיו FM נוטים פחות להפרעות מאשר אותות רדיו.

טווח

הבדל נוסף בין רדיו AM ו- FM הוא הטווח. לאותות רדיו FM יש טווח ארוך בהרבה מאותות רדיו AM. הסיבה לכך היא שאותות רדיו FM מועברים בטווח תדרים גבוה יותר מאשר אותות רדיו AM. אותות רדיו FM יכולים לנסוע עד 100 מיילים, ואילו אותות רדיו AM יכולים לנסוע רק עד 10 מיילים.

שימושים

רדיו AM משמש בעיקר לשידורי רדיו וחדשות דיבורים, ואילו רדיו FM משמש בעיקר לשידורי מוזיקה ובידור. רדיו AM משמש גם לתקשורת למרחקים ארוכים, ואילו רדיו FM משמש בעיקר לתקשורת מקומית.

לא משנה איזה סוג רדיו אתה מעדיף, AM או FM, אתה יכול להיות בטוח שתוכל למצוא משהו להאזין לו! אז, כוונו פנימה ותיהנו מהמוזיקה!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן