דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין 4WD ל- AWD?

מה ההבדל בין 4WD ל- AWD?

מה זה 4WD?

4WD עומד על הנעה ארבע גלגלים, וזה סוג של מסלול נהיגה לרכב המאפשר לכל ארבעת הגלגלים לקבל כוח מהמנוע בו זמנית. סוג זה של נסיעה נמצא בדרך כלל ברכבי שטח, כמו רכבי שטח וטנדרים, והוא נועד לספק משיכה ויציבות נוספת בעת נסיעה בשטח מחוספס. רכבי 4WD מסוגלים גם לגרור עומסים כבדים יותר מאשר כלי רכב עם הנעה דו גלגלים.

נושאים קשורים:

 

מהו AWD?

AWD מייצג את ההנעה של כל הגלגלים, וזה סוג של כניסת רכב המאפשרת לכל ארבעת הגלגלים לקבל כוח מהמנוע בו זמנית. עם זאת, בניגוד ל- 4WD, AWD מיועד לשימוש בכביש והוא נמצא בדרך כלל במכוניות יוקרה וברכבי ביצועים. רכבי AWD מסוגלים לספק משיכה ויציבות טובים יותר בכבישים רטובים או קפואים, כמו גם לשפר את האצה והפינה.

ההבדל בין 4WD ל- AWD

יעילות דלק

אחד ההבדלים העיקריים בין 4WD ו- AWD הוא יעילות הדלק. לרכבי 4WD בדרך כלל יש יעילות דלק נמוכה יותר מכלי רכב AWD בגלל המשקל הנוסף של מסלול ההינע והעוצמה הנוספת הדרושה לנהיגה בכל ארבעת הגלגלים. המשמעות היא שרכבי 4WD יקרים יותר לתפעול מאשר רכבי AWD.

יכולת מחוץ לכביש

הבדל נוסף בין 4WD ל- AWD הוא יכולת שטח. רכבי 4WD מיועדים לשימוש מחוץ לכביש ומסוגלים להתמודד עם שטח מאתגר יותר מאשר רכבי AWD. זה הופך את רכבי ה- 4WD לאידיאליים למי שמתכנן לקחת את הרכב שלהם מחוץ לכביש.

עלות

עלות רכבי 4WD ו- AWD יכולה להשתנות באופן משמעותי. רכבי 4WD נוטים להיות יקרים יותר מכלי רכב AWD בגלל המשקל והעוצמה הנוספים הדרושים לנהיגה בכל ארבעת הגלגלים. בנוסף, בדרך כלל רכבי 4WD דורשים יותר תחזוקה מאשר רכבי AWD.

ניסיון נהיגה

חווית הנהיגה של רכבי 4WD ו- AWD יכולה גם להשתנות באופן משמעותי. רכבי 4WD מספקים חווית נהיגה מחוספסת יותר, ואילו רכבי AWD מספקים נסיעה חלקה ונוחה יותר. בנוסף, בדרך כלל רכבי AWD מתאימים יותר לנהיגה בכביש, ואילו רכבי 4WD מתאימים יותר לנהיגה בשטח.

לא משנה באיזה סוג של כניעה תבחר, 4WD או AWD, אתה יכול להיות בטוח שתהיה לך חווית נהיגה נהדרת. אז צאו לשם ותיהנו מהנסיעה!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן