דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין כדוריות דם אדומות ללבן?

מה ההבדל בין כדוריות דם אדומות ללבן?

מהם תאי דם אדומים?

תאי דם אדומים, הידועים גם בשם אריתרוציטים, הם הסוג הנפוץ ביותר של תאי הדם בגוף האדם. הם אחראים על נשיאת חמצן מהריאות לשאר הגוף. תאי דם אדומים הם דיסקי דו -מקוונים, כלומר הם מעוצבים כמו סופגנייה עם דיכאון באמצע. הם גם גמישים, ומאפשרים להם לסחוט את הקטן ביותר של כלי הדם.

מהם תאי דם לבנים?

תאי דם לבנים, הידועים גם בשם לויקוציטים, הם הסוג השני הנפוץ ביותר של תאי דם בגוף האדם. הם אחראים להילחם בזיהומים ומחלות. תאי דם לבנים גדולים יותר מכדוריות דם אדומות ויש להם גרעין, מה שמאפשר להם את היכולת להסתובב ולהילחם מפולשים זרים. הם גם מסוגלים לזהות ולהשמיד תאים לא תקינים, כמו תאים סרטניים.

ההבדל בין תאי דם אדומים לתאי דם לבנים

ההבדל העיקרי בין תאי דם אדומים לתאי דם לבנים הוא תפקודם. תאי דם אדומים אחראים על נשיאת חמצן בכל הגוף, ואילו תאי דם לבנים אחראים להילחם בזיהומים ומחלות. תאי דם אדומים הם גם קטנים בהרבה מכדוריות דם לבנות ואין להם גרעין.

תאי דם אדומים לעומת תאי דם לבנים: גודל

תאי דם אדומים קטנים בהרבה מכדוריות דם לבנות. תאי דם אדומים בקוטר 7.5 מיקרומטר, ואילו תאי הדם הלבנים בקוטר 15-20 מיקרומטר. הבדל בגודל זה נובע מהעובדה שלתאי דם אדומים אין גרעין, ואילו תאי דם לבנים עושים.

תאי דם אדומים לעומת תאי דם לבנים: פונקציה

תאי דם אדומים אחראים על נשיאת חמצן בכל הגוף, ואילו תאי דם לבנים אחראים להילחם בזיהומים ומחלות. תאי דם אדומים מסוגלים גם לשאת פחמן דו חמצני מהגוף לריאות, בעוד שתאי דם לבנים מסוגלים לזהות ולהשמיד תאים לא תקינים, כמו תאי סרטן.

תאי דם אדומים לעומת תאי דם לבנים: מספר

תאי דם אדומים הם רבים בהרבה מתאי דם לבנים. ישנם כ -5 מיליון כדוריות דם אדומות בטיפת דם בודדת, בעוד שיש רק כאלף תאי דם לבנים בירידה בודדת של דם. הסיבה לכך היא שתאי דם אדומים הם בעלי תוחלת חיים קצרה בהרבה בהשוואה לתאי דם לבנים.

מסקנה

תאי דם אדומים ותאי דם לבנים הם שניהם מרכיבים חשובים בגוף האדם. הם עובדים יחד כדי לשמור עלינו בריאים ומתפקדים כראוי. תאי דם אדומים אחראים על נשיאת חמצן בכל הגוף, ואילו תאי דם לבנים אחראים להילחם בזיהומים ומחלות. אז אל תשכח להודות לתאי הדם האדומים והלבנים שלך על כל מה שהם עושים!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן