דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין קנטונזית למנדרינה?

מה ההבדל בין קנטונזית למנדרינה?

מה זה קנטונזית?

קנטונזית היא ניב של סינית המדוברת במחוז גואנגדונג בסין, כמו גם בהונג קונג ובמקאו. זה נאמר גם על ידי מהגרים סינים רבים באזורים אחרים בעולם. קנטונזית היא שפה טונאלית, כלומר לאותה מילה יכולה להיות משמעויות שונות בהתאם לטון המשמש. זוהי גם שפה אקספרסיבית מאוד, עם הרבה מילים וביטויים שאינם נמצאים בניבים סיניים אחרים.

מה זה מנדרינה?

מנדרין היא השפה הרשמית של סין ומדוברת על ידי רוב האוכלוסייה. זהו גם הניב הסיני המדובר ביותר בעולם. מנדרין היא שפה לא טונאלית, כלומר לאותה מילה יש אותה משמעות ללא קשר לטון המשמש. זוהי גם שפה רשמית יותר מקנטונזית, עם פחות מילים וביטויים של סלנג.

הבדלים בהגייה

ההבדל הברור ביותר בין קנטונזית למנדרין נמצא בהגייה. לקנטונזית יש תשעה צלילים, ואילו למנדרין יש רק ארבעה. המשמעות היא שקנטונזית אקספרסיבית יותר ויכולה להעביר ניואנסים עדינים יותר במשמעות. המנדרין גם אחידה יותר בהגייה, מה שמקל על הלמידה.

הבדלים באוצר המילים

לקנטונזית ולמנדרין יש גם אוצר מילים שונה. לקנטונזית יש מילים וביטויים רבים שאינם נמצאים במנדרין, בעוד שלמנדרין יש מילים וביטויים רבים שאינם נמצאים בקנטונזית. המשמעות היא שאם אתה רוצה ללמוד את שני הניבים, תצטרך ללמוד שני אוצר מילים נפרד.

הבדלים בכתיבה

קנטונזית ומנדרין משתמשים גם במערכות כתיבה שונות. קנטונזית כתובה באמצעות דמויות סיניות מסורתיות, ואילו מנדרין נכתב באמצעות תווים סיניים מפושטים. המשמעות היא שאם אתה רוצה לקרוא ולכתוב את שני הניבים, תצטרך ללמוד שתי מערכות כתיבה נפרדות.

מסקנה

קנטונזית ומנדרין הם שני ניבים סיניים מובחנים עם הבדלים רבים. בעוד ששניהם חולקים כמה קווי דמיון, הם גם שונים מאוד מבחינת הגייה, אוצר מילים וכתיבה. לימוד שני הניבים יכול להיות אתגר, אך זו יכולה להיות גם חוויה מתגמלת. אז למה לא לנסות את זה? מי יודע, אתה יכול פשוט להפתיע את עצמך!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן