דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין לטאות לשממיות?

מה ההבדל בין לטאות לשממיות?

מהם לטאות?

לטאות הן סוג של זוחל שניתן למצוא בכל העולם. הם מגיעים במגוון צורות וגדלים, ויכולים לנוע בין השממית הזעירה ועד דרקון הקומודו הגדול. לטאות מאופיינות בדרך כלל בעורן הקשקשי, בזנבות ארוכים וארבע רגליים. הם ידועים גם ביכולתם להשיל את זנבותיהם כאשר הם מאוימים.

מהן שממיות?

שממיות הן סוג של לטאה שנמצאת בעיקר באזורים טרופיים וסובטרופיים. בדרך כלל הם קטנים יותר מלטאות אחרות, ויש להם גוף שטוח ועיניים גדולות. שממיות ידועות ביכולתן לטפס על קירות ותקרות, ועל הצליל הציוץ הייחודי שלהן. יש להם גם רפידות הבוהן המתמחות המאפשרות להם להיצמד למשטחים.

מהם ההבדלים בין לטאות לשממיות?

גודל

ההבדל הברור ביותר בין לטאות לשממיות הוא גודל. לטאות יכולות לנוע באורך של כמה סנטימטרים לכמה מטרים, ואילו שממיות בדרך כלל קטנות בהרבה, בדרך כלל לא יותר מכמה סנטימטרים.

בית גידול

ניתן למצוא לטאות במגוון בתי גידול, החל מדבריות ליערות לאזורים עירוניים. שממיות, לעומת זאת, נמצאות בעיקר באזורים טרופיים וסובטרופיים, ולעתים נדירות נמצאים באקלים ממוזג.

התנהגות

לטאות בדרך כלל נעים באטיות וביישנים, בעוד ששממיות פעילות יותר ולעתים קרובות די נועזות. שממיות ידועות גם ביכולתן לטפס על קירות ותקרות, ואילו לטאות אינן.

אז, בעוד לטאות ושממיות עשויים להיראות דומים, ישנם כמה הבדלים מרכזיים ביניהם. בין אם אתם מחפשים חיית מחמד או סתם רוצים ללמוד יותר על היצורים המרתקים האלה, חשוב לדעת מה ההבדל בין לטאות לשממיות.

עכשיו אתה יודע את ההבדל בין לטאות לשממיות, אז צא לחקור את עולם הזוחלים!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן