דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין כבישה לתסיסה?

מה ההבדל בין כבישה לתסיסה?

מהי כבישה?

כבישה היא תהליך של שמירה על מזון בתמיסה חומצית, בדרך כלל חומץ או מלח. החומציות של התמיסה מונעת את צמיחתם של חיידקים ומיקרואורגניזמים אחרים, ובכך משמרת את המזון. ניתן לעשות כבישה עם מגוון ירקות, פירות ובשרים. מזונות כבושים נפוצים כוללים מלפפונים, בצל, פלפלים וביצים.

מהי תסיסה?

תסיסה היא תהליך של שמירה על מזון על ידי מתן אפשרות לחיידקים ושמרים מועילים להמיר פחמימות לחומצה לקטית, אלכוהול או תרכובות אחרות. תהליך זה יוצר סביבה חומצית המונעת את צמיחתם של חיידקים מזיקים. אוכלים מותססים נפוצים כוללים כרוב כבוש, קימצ’י, יוגורט ובירה.

ההבדל בין כבישה לתסיסה

מרכיבים

ההבדל העיקרי בין כבישה לתסיסה הוא המרכיבים המשמשים. הכבישה דורשת תמיסה חומצית, בדרך כלל חומץ או מלח, ואילו תסיסה דורשת חיידקים ושמרים מועילים.

זמן

כבישה היא תהליך מהיר בהרבה מאשר תסיסה. מאכלים כבושים יכולים להיות מוכנים לאכול תוך כמה שעות, בעוד שמזונות מותססים יכולים לקחת ימים או שבועות להיות מוכנים.

טעם

למזונות כבושים יש טעם חד וחומצי, ואילו למזונות מותססים יש טעם מורכב יותר בגלל נוכחותם של חיידקים ושמרים מועילים.

תזונה

מזונות כבושים שומרים על מרבית הערך התזונתי המקורי שלהם, בעוד שמזונות מותססים יכולים להיות בעלי רמות מוגברות של ויטמינים ומינרלים עקב נוכחות של חיידקים ושמרים מועילים.

כבישה ותסיסה הן שתי דרכים נהדרות לשמר אוכל. עם מעט ידע, אתה יכול להשתמש בתהליכים אלה כדי ליצור מנות טעימות ומזינות. אז קדימה ותקבל כבישה ותסיסה!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן