דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין זכוכית לקריסטל?

מה ההבדל בין זכוכית לקריסטל?

מהי זכוכית?

זכוכית היא חומר שקוף העשוי מחול, אפר סודה ואבן גיר. זהו חומר שאינו גבישי, כלומר אין לו מבנה אטומי רגיל. זכוכית היא חומר קשה ושביר המשמש לעתים קרובות לייצור חלונות, בקבוקים ופריטים אחרים.

מה זה קריסטל?

קריסטל הוא סוג של זכוכית העשויה מחול קוורץ, תחמוצת עופרת וחומרים אחרים. שלא כמו זכוכית, קריסטל הוא חומר גבישי, כלומר יש לו מבנה אטומי רגיל. קריסטל הוא חומר קשה ועמיד יותר מזכוכית, ולעתים קרובות הוא משמש לייצור תכשיטים, כלי גזע ופריטים דקורטיביים אחרים.

כיצד לזהות זכוכית וקריסטל

הדרך הקלה ביותר לזהות זכוכית וקריסטל היא על ידי התבוננות במדד השבירה. לזכוכית מדד שבירה של 1.5, ואילו לקריסטל מדד שבירה של 1.6 ומעלה. אתה יכול גם לדעת את ההבדל בין זכוכית לקריסטל על ידי התבוננות בדרך בה הוא משקף אור. זכוכית משקפת אור בצורה עמומה ומושתקת, ואילו קריסטל משקף אור בצורה בהירה ונוצצת.

משקל

דרך נוספת לדעת את ההבדל בין זכוכית לקריסטל היא לפי משקלם. קריסטל כבד יותר מזכוכית, כך שאם תרים שני פריטים שנראים זהים, ככל הנראה הכבדה יותר תהיה קריסטלית.

מחיר

מחיר פריטי זכוכית וקריסטל יכול להיות גם אינדיקטור טוב לאיזה חומר הוא איזה. פריטי קריסטל בדרך כלל יקרים יותר מפריטי זכוכית, כך שאם אתם מחפשים מציאה, סביר להניח שזה יהיה זכוכית.

לא משנה באיזה חומר תבחרו, זכוכית וקריסטל יכולים להיות תוספות יפות ואלגנטיות לביתכם. אז קדימה בחר את זה שמתאים ביותר לסגנון ולתקציב שלך! החיים קצרים מכדי לדאוג מההבדל בין זכוכית לקריסטל.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן