דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין גידול לציסטה?

מה ההבדל בין גידול לציסטה?

מהו גידול?

גידול הוא גידול לא תקין של תאים שיכולים להיות שפירים או ממאירים. גידולים שפירים אינם סרטניים ואינם מתפשטים לאזורים אחרים בגוף. גידולים ממאירים, לעומת זאת, סרטניים ויכולים להתפשט לאזורים אחרים בגוף.

מהי ציסטה?

ציסטה היא מבנה סגור דמוי שק שניתן למלא בנוזל, אוויר או חומר אחר. ציסטות יכולות להיווצר בכל מקום בגוף ויכולות להיות שפירות או ממאירות.

ההבדל בין גידול לציסטה

ההבדל העיקרי בין גידול לציסטה הוא שגידול הוא צמיחה לא תקינה של תאים, ואילו ציסטה היא מבנה סגור דמוי SAC. גידולים יכולים להיות שפירים או ממאירים, ואילו ציסטות יכולות להיות גם שפירים או ממאירים.

האם ציסטה יכולה להיות סרטנית?

כן, ציסטה יכולה להיות סרטנית. בעוד שרוב הציסטות הן שפיריות, חלקן יכולות להיות ממאירות ויכולות להתפשט לחלקים אחרים בגוף. חשוב שיהיה ציסטה שגורמת לתסמינים או שגדלה במהירות על ידי רופא.

אבחון ציסטה

אם ציסטה גורמת לתסמינים או צומחת במהירות, רופא עשוי להמליץ ​​על ביופסיה כדי לקבוע אם היא שפירה או ממאירה. במהלך ביופסיה נלקחת דגימה של הציסטה ונבדקת תחת מיקרוסקופ.

טיפול בציסטה

הטיפול בציסטה תלוי אם הוא שפיר או ממאיר. לעתים קרובות ניתן לטפל בציסטות שפיריות בתרופות או לנקז. ציסטות ממאירות עשויות לדרוש ניתוח או טיפולים אחרים.

לא משנה איזה סוג צמיחה יש לך, חשוב לבדוק אותה על ידי רופא. הכרת ההבדל בין גידול לציסטה יכולה לעזור לך לקבל החלטות מושכלות לגבי בריאותך. החיים קצרים מכדי לדאוג לכל דבר קטן, אז אל תשכח ליהנות מהם!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן