דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין אנורקסיה לבולימיה?

מה ההבדל בין אנורקסיה לבולימיה?

מהי אנורקסיה?

אנורקסיה נרבוזה היא הפרעת אכילה המאופיינת בירידה במשקל קיצוני, פחד אינטנסיבי לעלות במשקל ודימוי גוף מעוות. אנשים עם אנורקסיה לעתים קרובות מגבילים את צריכת המזון שלהם, מתאמנים בצורה מוגזמת ואף עשויים להשתמש במשלשלים או משתנים כדי לרדת במשקל. לאנורקסיה יכולות להיות השלכות גופניות ופסיכולוגיות חמורות, כולל מוות.

נושאים קשורים:

 

מהי בולימיה?

בולימיה נרבוזה היא הפרעת אכילה המאופיינת בפרקים של אכילה זלילה ואחריה טיהור. אנשים עם בולימיה עשויים לאכול כמויות גדולות של מזון בפרק זמן קצר ואז לנסות לפצות על הבולמוס על ידי הקאות, שימוש במשלשלים או להתאמן בצורה מוגזמת. בולימיה יכולה להיות בעלת השלכות גופניות ופסיכולוגיות חמורות.

הבדלים בין אנורקסיה לבולימיה

ההבדל העיקרי בין אנורקסיה לבולימיה הוא שאנשים עם אנורקסיה מגבילים את צריכת המזון שלהם, בעוד שאנשים עם בולימיה עוסקים באכילה זלילה ואחריה טיהור. אנשים עם אנורקסיה עשויים להיות בעלי דימוי גוף מעוות, בעוד שאנשים עם בולימיה עשויים שלא. בנוסף, אנשים עם אנורקסיה עשויים להיות תת משקל, בעוד שאנשים עם בולימיה עשויים להיות בעלי משקל רגיל או אפילו עודף משקל.

טיפול באנורקסיה ובולימיה

טיפול באנורקסיה ובולימיה כרוך בדרך כלל בשילוב של פסיכותרפיה, ייעוץ תזונתי ותרופות. הטיפול מותאם לאדם ועשוי לכלול טיפול קוגניטיבי-התנהגותי, טיפול משפחתי ו/או טיפול קבוצתי. תרופות כמו תרופות נגד דיכאון עשויות לשמש גם כדי לסייע בניהול תסמינים.

קבלת עזרה לאנורקסיה ובולימיה

אם אתה או מישהו שאתה מכיר נאבק עם אנורקסיה או בולימיה, חשוב לפנות לעזרה. שוחח עם הרופא שלך או עם איש מקצוע בתחום בריאות הנפש על אפשרויות טיפול. אתה יכול גם ליצור קשר עם קבוצת תמיכה מקומית או קו עזרה למידע ומשאבים נוספים.

אנורקסיה ובולימיה יכולים להיות חמורים ואפילו תנאים מסכני חיים, אך בעזרת העזרה והתמיכה הנכונים, התאוששות אפשרית. אז אל תפחד להושיט יד ולקבל את העזרה הדרושה לך!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן