דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין אלצהיימר לדמנציה?

מה ההבדל בין אלצהיימר לדמנציה?

מהו אלצהיימר?

אלצהיימר היא הפרעה מתקדמת, ניוונית התוקפת את תאי העצב של המוח, או נוירונים, וכתוצאה מכך אובדן זיכרון, חשיבה ושפה ושינויים בהתנהגות. זוהי הצורה הנפוצה ביותר של דמנציה, המהווה 60 עד 80 אחוז מהמקרים. אלצהיימר אינו חלק רגיל מההזדקנות, אם כי גורם הסיכון הגדול ביותר הידוע הוא הגדל הגיל

מהי דמנציה?

דמנציה היא מונח כולל המשמש לתיאור תסמינים המשפיעים על זיכרון, ביצועים של פעילויות יומיומיות ויכולות תקשורת. זו לא מחלה ספציפית, אלא קבוצה של תסמינים הקשורים לירידה באופן שבו המוח שלך מתפקד. דמנציה נגרמת כתוצאה משינויים גופניים במוח ויכולה להשפיע על יכולתו של האדם לחשוב, לזכור ולהיגיון. זה לא חלק רגיל מהזדקנות.

מה ההבדל בין אלצהיימר לדמנציה?

ההבדל העיקרי בין אלצהיימר לדמנציה הוא שאלצהיימר היא מחלה ספציפית, ואילו דמנציה היא מונח כללי המשמש לתיאור תסמינים המשפיעים על זיכרון, ביצועים של פעילויות יומיומיות ויכולות תקשורת. אלצהיימר הוא הסוג הנפוץ ביותר של דמנציה, אך ישנם סוגים אחרים של דמנציה, כמו דמנציה וסקולרית, דמנציה של גוף לוי ודמנציה פרונטוטפורלית.

סימנים ותסמינים של אלצהיימר

הסימנים והתסמינים הנפוצים ביותר של אלצהיימר כוללים אובדן זיכרון, קושי לבצע משימות מוכרות, בלבול עם זמן או מקום, טריק בהבנת תמונות חזותיות ומערכות יחסים מרחביות, קושי במילים ודיבור, לא נכון דברים, שיפוט לקוי, נסיגה מעבודה או פעילויות חברתיות ושינויים במצב הרוח ובאישיות.

סימנים ותסמינים של דמנציה

הסימנים והתסמינים של דמנציה משתנים בהתאם לגורם, אך סימנים ותסמינים שכיחים כוללים אובדן זיכרון, קושי לבצע משימות מוכרות, בלבול עם זמן או מקום, בעיות בהבנת תמונות חזותיות ומערכות יחסים מרחביות, קושי במילים ומוצב לא נכון. דברים, שיקול דעת לקוי, נסיגה מעבודה או פעילויות חברתיות ושינויים במצב הרוח ובאישיות.

אלצהיימר ודמנציה הם שני מונחים המשמשים לעתים קרובות להחלפה, אך הם אינם זהים. הכרת ההבדל בין השניים יכולה לעזור לך לזהות את הסימנים והתסמינים ולקבל את העזרה הדרושה לך.

חשוב לזכור שאלצהיימר ודמנציה אינם חלק רגיל מההזדקנות, וישנם טיפולים ותמיכה העומדים לסייע בניהול הסימפטומים.

החיים קצרים מכדי לדאוג לאלצהיימר ודמנציה. לחיות את חייך במלואם!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן