דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין אטום ליון?

מה ההבדל בין אטום ליון?

אטומים ויונים: מה ההבדל?

אטומים ויונים הם שניהם חלקיקים המרכיבים חומר, אך יש להם תכונות שונות. אטום הוא החלקיק הקטן ביותר של אלמנט שיכול להתקיים. זה מורכב משלושה חלקיקים תת -אטומיים: פרוטונים, נויטרונים ואלקטרונים. פרוטונים ונויטרונים נמצאים בגרעין האטום, ואילו אלקטרונים מסובבים סביב הגרעין.

מהו יון?

יון הוא אטום או מולקולה שצברו או איבדו אלקטרון אחד או יותר. זה נותן ליון מטען חיובי או שלילי נטו. יונים יכולים להיות מונאטומיים, כלומר הם מורכבים מאטום יחיד, או פוליאטומי, כלומר הם מורכבים מכמה אטומים.

יונים טעונים חיוביים

יונים טעונים באופן חיובי, המכונה גם קטיונים, נוצרים כאשר אטום מאבד אלקטרון אחד או יותר. זה משאיר את האטום עם מטען חיובי נטו. דוגמאות לקטיונים כוללות נתרן (Na+), אשלגן (K+) וסידן (Ca2+).

יונים טעונים שלילית

יונים טעונים שליליים, הידועים גם כאניונים, נוצרים כאשר אטום מרוויח אלקטרון אחד או יותר. זה משאיר את האטום עם מטען שלילי נטו. דוגמאות לאניונים כוללות כלוריד (CL-), חנקה (NO3-) וסולפט (SO4-2).

אטומים לעומת יונים

אטומים ויונים הם שניהם חלקיקים המרכיבים חומר, אך יש להם תכונות שונות. אטומים הם ניטרליים, כלומר אין להם מטען נטו, ואילו יונים טעונים באופן חיובי או שלילי. האטומים מורכבים מפרוטונים, נויטרונים ואלקטרונים, ואילו יונים הם מונטומיים או פוליאטומיים.

אטומים ויונים הם שניהם מרכיבים חשובים של חומר, והבנת ההבדלים ביניהם יכולה לעזור לנו להבין טוב יותר את העולם סביבנו. אז בפעם הבאה שתיתקל באטום או ביון, תדע בדיוק מה זה!

אטומים ויונים הם מרתקים וחשובים גם מרכיבים חשובים. הבנת ההבדלים ביניהם יכולה לעזור לנו להבין טוב יותר את העולם סביבנו. אז אל תפחד להכיר אטומים ויונים טובים יותר – זה בטוח שתהיה חוויה מהנה ומתגמלת!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן