דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין אטום לאלמנט?

מה ההבדל בין אטום לאלמנט?

אטומים: אבני הבניין של החומר

האטומים הם החלקיקים הקטנים ביותר של החומר שיכולים להתקיים. הם מורכבים משלושה חלקיקים תת -אטומיים: פרוטונים, נויטרונים ואלקטרונים. פרוטונים ונויטרונים נמצאים בגרעין האטום, ואילו אלקטרונים מסובבים סביב הגרעין. אטומים הם אבני הבניין של כל החומר, והם זהים בכל האלמנטים.

נושאים קשורים:

 

אלמנטים: אבני הבניין של אטומים

אלמנטים הם אבני הבניין של האטומים. הם מורכבים מסוג אחד של אטום, ולא ניתן לפרק אותם לחומרים פשוטים יותר. ישנם 118 אלמנטים ידועים, ולכל אלמנט יש תכונות ייחודיות משלו. לדוגמה, חמצן הוא גז בטמפרטורת החדר, ואילו ברזל הוא מוצק.

ההבדל בין אטומים לאלמנטים

ההבדל העיקרי בין אטומים לאלמנטים הוא שהאטומים מורכבים מאלמנטים שונים, ואילו אלמנטים מורכבים רק מסוג אחד של אטום. האטומים הם החלקיקים הקטנים ביותר של החומר, ואילו אלמנטים הם אבני הבניין של האטומים.

מבנה אטומי

האטומים מורכבים משלושה חלקיקים תת -אטומיים: פרוטונים, נויטרונים ואלקטרונים. פרוטונים ונויטרונים נמצאים בגרעין האטום, ואילו אלקטרונים מסובבים סביב הגרעין. מספר הפרוטונים באטום קובע את המספר האטומי שלו, שהוא ייחודי לכל אלמנט.

איזוטופים

לאטומים של אותו אלמנט יכולים להיות מספרים שונים של נויטרונים, הנקראים איזוטופים. לאיזוטופים של אותו אלמנט יש את אותו מספר פרוטונים, אך מספרים שונים של נויטרונים. המשמעות היא שיש להם את אותו מספר אטומי, אך המונים אטומיים שונים.

תרכובות

אטומים יכולים לשלב ליצירת תרכובות. תרכובות מורכבות משני אלמנטים שונים או יותר, ויש להם תכונות שונות מהאלמנטים מהם הם מורכבים. לדוגמה, מים הם תרכובת המורכבת משני אטומי מימן ואטום חמצן אחד.

מסקנה

אטומים ואלמנטים הם שניים מאבני הבניין הבסיסיות ביותר של חומר. האטומים מורכבים מאלמנטים שונים, ואילו אלמנטים מורכבים רק מסוג אטום אחד בלבד. איזוטופים הם אטומים מאותו אלמנט עם מספר שונה של נויטרונים, ותרכובות מורכבות משני אלמנטים שונים או יותר. הבנת ההבדל בין אטומים לאלמנטים חיונית להבנת מבנה החומר. אז עכשיו אתה יודע מה ההבדל בין אטומים לאלמנטים – זה לא מגניב?

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן