דף הבית » מה ההבדל » מדוע שתן הופך לצהוב? הנה מה שאתה צריך לדעת

מדוע שתן הופך לצהוב? הנה מה שאתה צריך לדעת

מה גורם לשתן להפוך לצהוב?

שתן בדרך כלל צהוב בצבע, אך הוא יכול לשנות צבע בהתאם למגוון גורמים. הצבע הצהוב של השתן נובע מפיגמנט הנקרא אורובילין. אורובילין מיוצר כאשר הגוף מפרק את ההמוגלובין בתאי דם אדומים. לאחר מכן מופרש אורובילין בשתן, ומעניק לו את צבעו הצהוב.

אילו צבעים אחרים יכולים שתן להסתובב?

שתן יכול להפוך מגוון צבעים, כולל ורוד, כתום, ירוק, כחול ואפילו שחור. שינויי צבע אלה יכולים להיגרם על ידי מגוון גורמים, כולל תרופות, מזונות ומצבים רפואיים.

שתן ורוד או אדום

שתן ורוד או אדום יכול להיגרם כתוצאה מנוכחות דם בשתן. זה יכול להיגרם על ידי מגוון מצבים רפואיים, כמו דלקות בדרכי השתן, אבני כליות או סרטן שלפוחית ​​השתן. זה יכול להיגרם גם כתוצאה מתרופות מסוימות, כמו אנטיביוטיקה או משלשלים.

שתן כתום

שתן כתום יכול להיגרם כתוצאה מתרופות מסוימות, כמו ריפמפין או פנזופירידין. זה יכול להיגרם גם כתוצאה מהתייבשות או ריכוז גבוה של בילירובין בשתן.

שתן ירוק או כחול

שתן ירוק או כחול יכול להיגרם כתוצאה מתרופות מסוימות, כמו amitriptyline או indomethacin. זה יכול להיגרם גם כתוצאה מהפרעה גנטית נדירה הנקראת היפרקלצמיה משפחתית שפירה.

שתן שחור

שתן שחור יכול להיגרם על ידי מגוון מצבים רפואיים, כמו פורפיריה או מלנומה. זה יכול להיגרם גם כתוצאה מתרופות מסוימות, כמו פנוטיאזינים או כלורוקין.

לא משנה איזה צבע השתן שלך, חשוב לדבר עם הרופא שלך אם אתה מבחין בשינויים בצבע השתן שלך. הרופא שלך יכול לעזור לקבוע את הגורם לשינוי הצבע ולספק טיפול במידת הצורך.

אז מדוע שתן הופך לצהוב? הכל בזכות האורובילין הפיגמנט, המיוצר כאשר הגוף מפרק את ההמוגלובין בתאי דם אדומים. שתן יכול גם להפוך מגוון של צבעים אחרים, תלוי בסיבה. אם אתה מבחין בשינויים בצבע השתן שלך, הקפד לדבר עם הרופא שלך. אחרי הכל, הידע הוא כוח!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן