דף הבית » למה אני » למה אני אנורקסית? – הבנת הסיבות וגורמי הסיכון

למה אני אנורקסית? – הבנת הסיבות וגורמי הסיכון

למה אני אנורקסית? - הבנת הסיבות וגורמי הסיכון

מהי אנורקסיה?

אנורקסיה היא הפרעת אכילה המאופיינת במשקל גוף נמוך באופן חריג, פחד עז מעלייה במשקל ותפיסה מעוותת של משקל הגוף. אנשים עם אנורקסיה מגבילים בדרך כלל את מספר הקלוריות ואת סוגי המזון שהם אוכלים. הם עשויים גם להתעמל יתר על המידה, לטהר באמצעות הקאות וחומרים משלשלים, ו/או להשתמש בשיטות אחרות כדי לשלוט במשקלם. אנורקסיה היא הפרעה חמורה בבריאות הנפש שעלולה להיות בעלת השלכות פיזיות ורגשיות הרסניות.

גורמים לאנורקסיה

הסיבה המדויקת לאנורקסיה אינה ידועה, אך ככל הנראה מדובר בשילוב של גורמים ביולוגיים, פסיכולוגיים וסביבתיים. גורמים ביולוגיים עשויים לכלול נטייה גנטית, שינויים במוח וחוסר איזון הורמונלי. גורמים פסיכולוגיים עשויים לכלול דימוי עצמי נמוך, חרדה ופרפקציוניזם. גורמים סביבתיים עשויים לכלול לחצים תרבותיים להיות רזים, בריונות ודינמיקה משפחתית.

גורמי סיכון לאנורקסיה

ישנם גורמי סיכון מסוימים שעלולים להגביר את הסבירות של אדם לפתח אנורקסיה. גורמי סיכון אלו כוללים היותה נקבה, בעלת היסטוריה משפחתית של הפרעות אכילה, בעלת היסטוריה של דיאטה, היותה פרפקציוניסטית, בעלת היסטוריה של טראומה או התעללות, והפרעה נפשית כגון דיכאון או חרדה.

טיפול באנורקסיה

הטיפול באנורקסיה כולל בדרך כלל שילוב של טיפול פסיכולוגי, ייעוץ תזונתי וטיפול רפואי. הטיפול מתמקד בהחזרת משקל גוף בריא, שיפור ההערכה העצמית ושינוי התנהגויות ומחשבות לא בריאות. הטיפול עשוי לכלול גם טיפול תרופתי לטיפול בבעיות הנפשיות הבסיסיות. למידע נוסף על אנורקסיה בויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן