דף הבית » למה אני » למה אני הופך להיות רע כל חודשיים? הפרעת אישיות

למה אני הופך להיות רע כל חודשיים? הפרעת אישיות

למה אני הופך להיות רע כל חודשיים? הפרעת אישיות

מהי הפרעת אישיות?

הפרעת אישיות היא מצב בריאותי נפשי המשפיע על איך מישהו חושב, תופס, מרגיש ומתנהג. אנשים עם הפרעת אישיות עלולים להתקשות בקשר עם אחרים ובדרך כלל מציגים דפוסי חשיבה והתנהגות נוקשים ולא בריאים. הפרעות אישיות מאובחנות בדרך כלל בבגרות, אך התסמינים עשויים להתחיל בילדות או בגיל ההתבגרות.

מה גורם להפרעת אישיות?

הסיבה המדויקת להפרעת אישיות אינה ידועה. עם זאת, מאמינים שזה תוצאה של שילוב של גורמים גנטיים, סביבתיים ופסיכולוגיים. גנטיקה עשויה למלא תפקיד בהתפתחות של הפרעת אישיות, מכיוון שאנשים מסוימים עשויים להיות בעלי סיכוי גבוה יותר לפתח כזו עקב ההיסטוריה המשפחתית שלהם. גורמים סביבתיים, כמו טראומה או התעללות בילדות, עשויים גם הם לתרום להתפתחות הפרעת אישיות. בנוסף, גורמים פסיכולוגיים, כגון אמונות ועמדות של אדם, עשויים גם הם לשחק תפקיד.

מהם התסמינים של הפרעת אישיות?

התסמינים של הפרעת אישיות משתנים בהתאם לסוג ההפרעה. בדרך כלל, אנשים עם הפרעת אישיות עשויים להתקשות בניהול רגשותיהם, בקשר לזולת ובשליטה בהתנהגותם. הם עשויים גם להיתקל בקושי בהערכה עצמית, באימפולסיביות ובקבלת החלטות. כמה מהתסמינים הנפוצים ביותר של הפרעת אישיות כוללים:

  • שינויים במצב הרוח
  • יחסים לא יציבים
  • קושי לשלוט ברגשות
  • התנהגות אימפולסיבית
  • קושי בקבלת החלטות
  • הערכה עצמית נמוכה
  • תחושות של ריקנות

מה הקשר בין הפרעות אישיות לרשעות?

אנשים עם הפרעות אישיות מסוימות עשויים להיות בעלי סיכוי גבוה יותר להפוך למרושעים כל חודשיים. לדוגמה, אנשים עם הפרעת אישיות גבולית עלולים לחוות שינויים עזים במצב הרוח שיכולים להוביל לרשעות. בנוסף, אנשים עם הפרעת אישיות נרקיסיסטית עלולים להפוך למרושעים כדרך להגן על האגו השביר שלהם.

איך אני יכול לנהל את הרשעות שלי?

אם אתה מוצא את עצמך הופך להיות מרושע כל חודשיים, חשוב לבקש עזרה מאיש מקצוע בתחום בריאות הנפש. מטפל יכול לעזור לך לזהות את הסיבה הבסיסית לרשעות שלך ולפתח אסטרטגיות לניהולה. בנוסף, חשוב לתרגל טיפול עצמי ולעסוק בפעילויות שעוזרות לך לנהל את הרגשות שלך, כגון יוגה, מדיטציה ורישום יומן.

שאלות ותשובות

ש: האם זה נורמלי להיות רע כל חודשיים?

ת: זה לא נורמלי להיות רע כל חודשיים. אם אתה מוצא את עצמך הופך להיות מרושע על בסיס קבוע, חשוב לבקש עזרה מאיש מקצוע בתחום בריאות הנפש.

ש: מהם הסימנים להפרעת אישיות?

ת: הסימנים להפרעת אישיות משתנים בהתאם לסוג ההפרעה. בדרך כלל, אנשים עם הפרעת אישיות עשויים להתקשות בניהול רגשותיהם, בקשר לזולת ובשליטה בהתנהגותם. הם עשויים גם להיתקל בקושי בהערכה עצמית, באימפולסיביות ובקבלת החלטות.

ש: איך אני יכול לנהל את הרשעות שלי?

ת: אם אתה מוצא את עצמך הופך להיות מרושע כל חודשיים, חשוב לבקש עזרה מאיש מקצוע בתחום בריאות הנפש. מטפל יכול לעזור לך לזהות את הסיבה הבסיסית לרשעות שלך ולפתח אסטרטגיות לניהולה. בנוסף, חשוב לתרגל טיפול עצמי ולעסוק בפעילויות שעוזרות לך לנהל את הרגשות שלך, כגון יוגה, מדיטציה ורישום יומן. אתה יכול גם למצוא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן