דף הבית » למה אני » למה אני בולימית?

למה אני בולימית?

למה אני בולימית?

מהי בולימיה?

בולימיה היא הפרעת אכילה המאופיינת באפיזודות של אכילה מוגזמת ואחריה התנהגויות מפצות כמו הקאות עצמיות, שימוש לרעה בחומרים משלשלים, משתנים או תרופות אחרות, צום או פעילות גופנית מוגזמת. זהו מצב בריאותי נפשי חמור שיכול להיות בעל השלכות בריאותיות ארוכות טווח. אנשים עם בולימיה חשים לעיתים קרובות שהם חסרי שליטה בכל הנוגע להרגלי האכילה שלהם ועשויים לחוש בושה או מבוכה בהתנהגותם. הם עשויים לעשות מאמצים רבים כדי להסתיר את הפרעת האכילה שלהם מבני משפחה וחברים.

מה גורם לבולימיה?

הגורם המדויק לבולמיה אינו ידוע, אך מאמינים כי מדובר בשילוב של גורמים ביולוגיים, פסיכולוגיים וסביבתיים. גורמים ביולוגיים עשויים לכלול חוסר איזון של הורמונים או נוירוטרנסמיטורים במוח, או נטייה גנטית לפתח הפרעת אכילה. פסיכולוגית גורמים עשויים לכלול הערכה עצמית נמוכה, דיכאון, חרדה או היסטוריה של טראומה או התעללות. גורמים סביבתיים עשויים לכלול לחצים תרבותיים להיות רזים, או היסטוריה משפחתית של הפרעות אכילה.

סימנים ותסמינים של בולימיה

הסימנים והתסמינים של בולימיה יכולים להשתנות מאדם לאדם, אך כמה סימנים ותסמינים נפוצים כוללים:• אכילה מוגזמת, או אכילת כמויות גדולות של מזון בפרק זמן קצר• תחושת חוסר שליטה במהלך בולמוס• עיסוק בהתנהגויות מפצות כגון הקאות הנגרמות מעצמן, שימוש לרעה בחומרים משלשלים, משתנים או תרופות אחרות, צום או פעילות גופנית מוגזמת• תחושת בושה או מבוכה לגבי הרגלי אכילה• עיסוק באוכל, משקל גוף ומבנה גוף• גמילה מחברים ופעילויות• נפיחות חריגה של הלחיים או אזור הלסת• שינוי צבע או הכתמה של השיניים• יבלות על פרקי האצבעות או האצבעות מהקאות עצמיות

טיפול בבולימיה

טיפול בבולימיה כולל בדרך כלל שילוב של פסיכותרפיה, ייעוץ תזונתי ותרופות. פסיכותרפיה יכולה לעזור לאנשים עם בולימיה לזהות ולטפל בגורמים הבסיסיים להפרעה שלהם, וללמוד דרכים בריאות יותר להתמודד עם מתח ורגשות. ייעוץ תזונתי יכול לעזור לאנשים עם בולימיה למד כיצד לבחור מזון בריא יותר ולפתח מערכת יחסים בריאה עם מזון. תרופות עשויות להירשם כדי לסייע בניהול סימפטומים של דיכאון, חרדה או מצבי בריאות נפשיים אחרים שעשויים לתרום להפרעת האכילה. החלמה מבולימיה אפשרית עם הזכות טיפול ותמיכה. אם אתה או מישהו שאתה מכיר מתמודד עם בולימיה, חשוב לפנות לעזרה מאיש מקצוע בתחום בריאות הנפש. עם הטיפול הנכון, אנשים עם בולימיה יכולים ללמוד לנהל את הסימפטומים שלהם ולנהל חיים בריאים ומספקים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן