דף הבית » כמה שוקל » כמה שוקל חזה עוף?

כמה שוקל חזה עוף?

כמה שוקל חזה עוף?

מהו חזה עוף?

חזה עוף הוא נתח בשר מחזה עוף. זהו אחד הנתחים הפופולריים ביותר של עוף והוא משמש לעתים קרובות במתכונים. השד בדרך כלל חסר עצמות ועור, אם כי מתכונים מסוימים עשויים לדרוש השארת העור.

נושאים קשורים:

 

כמה שוקל חזה עוף?

המשקל הממוצע של חזה עוף הוא בין 4 ל-8 אונקיות (113 עד 227 גרם). עם זאת, המשקל המדויק יכול להשתנות בהתאם לגודל העוף ולחתך החזה. חזה עוף גדול יכול לשקול עד 12 אונקיות (340 גרם).

ערך תזונתי של חזה עוף

חזה עוף של 4 אונקיות (113 גרם) מספק:

  • קלוריות: 166
  • חלבון: 31 גרם
  • שומן: 4 גרם
  • פחמימות: 0 גרם

חזה עוף במשקל 4 אונקיות (113 גרם) הוא גם מקור טוב למספר ויטמינים ומינרלים, כולל:

  • ויטמין B3 (ניאצין): 8% מהערך היומי (DV)
  • ויטמין B6: 10% מה-DV
  • ויטמין B12: 6% מה-DV
  • סלניום: 22% מה-DV
  • זרחן: 11% מה-DV

איך לבשל חזה עוף

בישול חזה עוף הוא פשוט וניתן לעשות אותו במגוון דרכים. השיטות הנפוצות ביותר לבישול חזה עוף כוללות אפייה, צלייה, הקפצה וצלילה.

אפיית חזה עוף

אפייה היא אחת הדרכים הקלות והפופולריות ביותר לבשל חזה עוף. כדי לאפות חזה עוף, חממו מראש את התנור ל-375°F (190°C). מניחים את חזה העוף על תבנית עם נייר אפייה ומתבלים במלח, פלפל וכל תיבול רצוי אחר. אופים במשך 25-30 דקות, או עד שהעוף מבושל ומגיע לטמפרטורה פנימית של 74 מעלות צלזיוס.

צליית חזה עוף

צלייה היא דרך מצוינת לבשל חזה עוף ולהוסיף קצת טעם מעושן. כדי לצלות חזה עוף, חממו מראש את הגריל לחום בינוני-גבוה. מניחים את חזה העוף על הגריל ומבשלים 4-5 דקות לכל צד, או עד שהעוף מבושל ומגיע לטמפרטורה פנימית של 165 מעלות צלזיוס (74 מעלות צלזיוס).

מטגנים חזה עוף

הקפצה היא דרך מהירה וקלה לבשל חזה עוף. כדי להקפיץ חזה עוף, מחממים 1 כף שמן במחבת על אש בינונית-גבוהה. מניחים את חזה העוף במחבת ומתבלים במלח, פלפל וכל תיבול רצוי אחר. מבשלים 4-5 דקות לכל צד, או עד שהעוף מבושל ומגיע לטמפרטורה פנימית של 165 מעלות צלזיוס (74 מעלות צלזיוס).

צייד חזה עוף

ציד הוא דרך מצוינת לבשל חזה עוף ולשמור עליו לח ונימוח. כדי לשפוך חזה עוף, מביאים סיר מים לרתיחה. מוסיפים את חזה העוף ומתבלים במלח, פלפל וכל תיבול רצוי אחר. מנמיכים את האש לנמוכה ומבשלים במשך 8-10 דקות, או עד שהעוף מבושל ומגיע לטמפרטורה פנימית של 74 מעלות צלזיוס.

טבלה: משקל חזה עוף בק”ג

גודל משקל (ק”ג)
קָטָן 0.11 – 0.23
בינוני 0.23 – 0.34
גָדוֹל 0.34 – 0.45

למידע נוסף על חזה עוף, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן