דף הבית » למה » כמה דברים שלא ידעתם על: מדוע חוגגים את חג פורים

כמה דברים שלא ידעתם על: מדוע חוגגים את חג פורים

מדוע חוגגים את חג פורים

סיפור פורים הוא סיפור של ניצחון על הרוע. החג חוגג את ניצחונם של היהודים על אויביהם, הפרסים, בתקופה שבה דוכאו על ידי המלך אחשוורוש.

ביום האחרון של פורים מעודדים יהודים לתת מתנות זה לזה ולחלוק אוכל עם מי שפחות מזל מהם.

אחד המרכיבים המפורסמים בפורים הוא סיפורה של אסתר. הסיפור הזה הוא על אסתר, אישה יהודייה שנבחרה על ידי מרדכי, שהיה השני בפיקודו של המלך אחשוורוש, להיות אשתו. המלך הורה לשחוט את כל היהודים מפרס ומרדכי קשר קשר עם אסתר ובן דודה ושתי כדי שיוכלו לגלות את המזימה הזו לאחשוורוש. המלך הכריז שיחוס על חייהם אם הם הצליחו למצוא דרך לעצור את הטבח. אסתר ומרדכי מצאו דרך לכך והיהודים ניצלו מהרג. פורים נחגג מדי שנה ביום י”ד באדר, המכונה לעתים קרובות “שושן פורים”. סיפור פורים מספר שאלוהים הציל את היהודים משחיטה על ידי המלך אחשוורוש כי הם הראו את כוחם באמצעות ערמומיות ושנינות.

מה המסר העיקרי של פורים?

המסר העיקרי של פורים הוא שה’ הציל את היהודים מרצח עם נורא.

את פורים חוגגים יהודים בכל העולם ביום ה-14 באדר, שחל בסוף פברואר או תחילת מרץ. סיפור פורים מתחיל בכך שהמלך אחשוורוש, שליט פרס ומדי, קבע שיש להרוג את כל היהודים כי הוא חושב שהם זוממים נגדו. כשהמלכה אסתר משתדלת להציל את עמה, היא משכנעת את אחשוורוש לחוס עליהם בתנאי אחד: עליהם להסתתר ללילה אחד ולקיים צום.

לאחר מכן הסיפור ממשיך ומספר כי לאחר פרק זמן, אלוקים מתערב ומציל את העם היהודי מאויביו על ידי שליחת שני נשרים שהורגים כל חייל פרסי במהלך שנתם.

איך חוגגים את פורים היום

בישראל חוגגים את פורים עם המון אוכל וכיף: גברים אוכלים המנטאשן (מאפה בצורת משולש במילוי פרג) בעוד שנשים אוכלות מגוון עוגיות הנקראות תערובת המנטאשן העשויות מבצק הכולל אגוזים טחונים, שוקולד צ’יפס, מיובש פירות ותבלינים כמו קינמון או הל. גברים גם נהנים לאכול פשטידות שונות עשויות אגוזים כמו רוגלך (מאפה מתוק), קוגל (

מעניין לציין שחג זה אינו מוזכר בשום מקום בתורה, ולכן הוא אינו חג מסורתי ליהודים. סיפור פורים נכתב על ידי סופר קדום בשם מרדכי, שניסה להפיץ מודעות על מה שהתרחש בתקופה זו.

הדרך בה תחגגו את פורים היום תהיה תלויה בדת או ברקע שלכם. לדוגמה, אנשים מסוימים עשויים לקיים צום בעוד שאחרים עשויים לאכול מאכלים מיוחדים ולשתות יין או משקאות אלכוהוליים אחרים.

.

 

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן