דף הבית » כיצד ניתן » כיצד לזהות סוג של גוש בשד

כיצד לזהות סוג של גוש בשד

כיצד לזהות סוג של גוש בשד

סוגי גושים בחזה

גושים בשד יכולים להיגרם ממגוון מצבים, כולל ציסטות, פיברואדנומות וסרטן. חשוב להיות מודעים לסוגי הגושים השונים וכיצד לזהות אותם.

ציסטות

ציסטות הן שקיות מלאות נוזל שיכולות להיווצר בשד. בדרך כלל צורתם עגולה או סגלגלה וגודלם יכול לנוע בין כמה מילימטרים למספר סנטימטרים. ציסטות בדרך כלל אינן כואבות ויכולות להרגיש כמו גוש מוצק. ניתן למצוא אותם בשני השדיים.

פיברואדנומות

פיברואדנומות הן גידולים שפירים המורכבים מרקמת בלוטות וסיב. הם בדרך כלל עגולים או סגלגלים וגודלם יכול לנוע בין כמה מילימטרים למספר סנטימטרים. ניתן למצוא פיברואדנומות בשני השדיים ולרוב אינן כואבות.

מחלת הסרטן

סרטן השד יכול לגרום לגוש שהוא בדרך כלל קשה, בעל צורה לא סדירה ועלול להיות רך. חשוב להיות מודעים לכל שינוי בשד, כמו גוש חדש או שינוי בגודל או בצורתו של גוש קיים.

כיצד לבדוק גושים

חשוב להיות מודעים לכל שינוי בשד, כמו גוש חדש או שינוי בגודל או בצורתו של גוש קיים. מומלץ לבצע בדיקת שד עצמית אחת לחודש כדי לבדוק אם יש שינויים. במהלך הבדיקה חשוב להרגיש את כל השד, כולל את האזור סביב הפטמה ובית השחי. כמו כן, חשוב לשים לב לשינויים בחזה, כגון גוש או שינוי בגודל או צורה.

מתי לפנות לייעוץ רפואי

אם אתה מוצא גוש בשד שלך, חשוב לפנות לייעוץ רפואי. חשוב גם לפנות לייעוץ רפואי אם הבחנת בשינויים כלשהם בגודל או בצורת השד, או אם אתה חווה כאב או אי נוחות בשד. הרופא שלך יוכל לבצע בדיקה גופנית והוא עשוי להזמין בדיקות נוספות כדי לקבוע את הגורם לגוש.

טבלה: סוגי גושים בחזה

סוּג תיאור
ציסטות שקים מלאי נוזל שיכולים להיווצר בשד. בדרך כלל צורתם עגולה או סגלגלה וגודלם יכול לנוע בין כמה מילימטרים למספר סנטימטרים.
פיברואדנומות גידולים שפירים המורכבים מרקמת בלוטות וסיב. הם בדרך כלל עגולים או סגלגלים וגודלם יכול לנוע בין כמה מילימטרים למספר סנטימטרים.
מחלת הסרטן יכול לגרום לגוש שהוא בדרך כלל קשה, בעל צורה לא סדירה ועלול להיות רך.

סיכום

חשוב להיות מודעים לכל שינוי בשד, כמו גוש חדש או שינוי בגודל או בצורתו של גוש קיים. כמו כן, חשוב לבצע בדיקת שד עצמית אחת לחודש כדי לבדוק אם יש שינויים. אם אתה מוצא גוש בשד שלך, חשוב לפנות לייעוץ רפואי. הרופא שלך יוכל לבצע בדיקה גופנית והוא עשוי להזמין בדיקות נוספות כדי לקבוע את הגורם לגוש.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן