דף הבית » כיצד ניתן » כיצד לזהות התקף לב

כיצד לזהות התקף לב

כיצד לזהות התקף לב

מהו התקף לב?

התקף לב, המכונה גם אוטם שריר הלב, מתרחש כאשר אספקת הדם ללב נחסמת, בדרך כלל על ידי הצטברות של שומן, כולסטרול וחומרים אחרים, היוצרים רובד בעורקים המזינים את הלב. זה יכול לגרום לנזק לשריר הלב, להוביל לכאבים בחזה, קוצר נשימה, ובמקרים מסוימים, למוות.

סימנים ותסמינים של התקף לב

כאב בחזה

התסמין השכיח ביותר של התקף לב הוא כאב או אי נוחות בחזה. כאב או אי נוחות אלו עשויים להרגיש כמו לחץ או לחיצה בחזה. זה עלול להתפשט גם לחלקים אחרים של הגוף שלך, כגון הידיים, הגב, הצוואר, הלסת או הבטן.

קוצר נשימה

קוצר נשימה הוא עוד סימפטום שכיח להתקף לב. אתה עלול להרגיש שאתה לא מצליח לנשום, או שאתה מתקשה לנשום. זה יכול לקרות גם אם אתה לא מתאמץ.

תסמינים אחרים

תסמינים אחרים של התקף לב כוללים בחילות, סחרחורת, הזעות קרה ועייפות. אם אתה חווה אחד מהתסמינים הללו, חשוב לפנות מיד לטיפול רפואי.

איך להגיב להתקף לב

אם אתה חושב שאתה או מישהו אחר חוטפים התקף לב, חשוב להתקשר מיד למוקד 911. ככל שתקבל עזרה רפואית מוקדם יותר, סביר להניח שהתוצאה תהיה טובה יותר.

תישאר רגוע

חשוב להישאר רגועים אם אתה חושב שאתה או מישהו אחר עובר התקף לב. זה יעזור לך לחשוב בבהירות ולנקוט בצעדים הדרושים כדי לקבל עזרה.

קח תרופות

אם נרשמו לך תרופות לטיפול בלב, קח אותה בהקדם האפשרי. זה יכול לעזור להפחית את חומרת התקף הלב.

טבלת התסמינים

סימפטום תיאור
כאב בחזה לחץ או לחיצה בחזה
קוצר נשימה קשיי נשימה, גם כשלא מתאמצים
בחילה מרגיש בחילה בבטן
סחרחורת תחושת עילפון או סחרחורת
הזעות קרות הזעת יתר, גם כשלא מתאמצים
עייפות מרגיש עייפות בלתי רגילה

אם אתה חושב שאתה או מישהו אחר חוטפים התקף לב, חשוב להתקשר מיד למוקד 911. ככל שתקבל עזרה רפואית מוקדם יותר, סביר להניח שהתוצאה תהיה טובה יותר. חשוב גם להישאר רגוע ולקחת כל תרופה שנרשמה לטיפול בלב בהקדם האפשרי. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן