דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת רומא באיטליה?

היכן ממוקמת רומא באיטליה?

היכן ממוקמת רומא באיטליה?

רומא באיטליה

מיקומה של רומא

רומא היא בירת איטליה והיא ממוקמת בחלק המרכזי-מערבי של חצי האי האיטלקי, על נהר הטיבר. רומא ממוקמת באזור לאציו באיטליה, והקואורדינטות שלה הן 41.90°N, 12.50°E.

היסטוריה של רומא

רומא נוסדה בשנת 753 לפני הספירה והייתה מרכז האימפריה הרומית, שבשיאה הקיפה חלק גדול מאירופה, צפון אפריקה והמזרח התיכון. רומא היא אחת הערים המאוכלסות ברציפות העתיקות באירופה.

רומא כיעד תיירותי

רומא היא אחד מיעדי התיירות הפופולריים ביותר בעולם, עם מיליוני מבקרים מדי שנה. העיר היא ביתם של ציוני דרך מפורסמים רבים, כולל הקולוסיאום, הפנתיאון ומזרקת טרווי.

תרבות ברומא

רומא ידועה בתרבות ובהיסטוריה העשירה שלה. העיר היא ביתם של מוזיאונים, גלריות ומונומנטים רבים, כמו גם כנסיות רבות ואתרים דתיים אחרים. רומא ידועה גם בחיי הלילה התוססים שלה ובפסטיבלים והאירועים הרבים שלה.

כלכלת רומא

רומא היא מרכז כלכלי מרכזי באיטליה, עם מספר רב של עסקים ומוסדות פיננסיים. העיר היא ביתם של המטה של חברות בינלאומיות רבות, והיא יעד פופולרי לכנסים וכנסים.

תחבורה ברומא

רומא מוגשת על ידי רשת תחבורה ציבורית נרחבת, הכוללת אוטובוסים, חשמליות ושני קווי מטרו. לעיר יש גם שדה תעופה בינלאומי, נמל התעופה לאונרדו דה וינצ'י-פיומיצ'ינו, שנמצא ממש מחוץ לגבולות העיר.

אקלים ברומא

ברומא יש אקלים ים תיכוני, עם חורפים מתונים וקיץ חם ויבש. בעיר יורדים בממוצע כ-800 מ"מ משקעים בשנה.

אוכלוסיית רומא

רומא היא העיר הגדולה ביותר באיטליה, עם אוכלוסייה של למעלה מ-2.8 מיליון איש. העיר היא מרכז מרכזי של תרבות, פוליטיקה, תקשורת ומסחר במדינה.

ספורט ברומא

רומא היא ביתם של מספר קבוצות ספורט מקצועיות, כולל מועדון הכדורגל AS Roma וקבוצת הכדורסל Virtus Roma. העיר מארחת גם מספר אירועי ספורט בינלאומיים גדולים, כולל הגרנד פרי האיטלקי ומרתון רומא.

חינוך ברומא

רומא היא ביתם של מספר אוניברסיטאות, כולל אוניברסיטת רומא, אוניברסיטת סאפיינזה ברומא ואוניברסיטת LUISS. בעיר יש גם מספר בתי ספר פרטיים וציבוריים, וכן מספר בתי ספר בינלאומיים.

אנשים מפורסמים מרומא

רומא הייתה ביתם של אנשים מפורסמים רבים לאורך ההיסטוריה, כולל יוליוס קיסר, מיכלאנג'לו והאפיפיור פרנציסקוס. העיר שימשה גם ביתם של שחקנים, מוזיקאים וסופרים מפורסמים רבים, כולל פדריקו פליני, רוברטו בניני ואלברטו סורדי.

למידע נוסף על רומא

למידע נוסף על רומא, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן