דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת רומא באיטליה?

היכן ממוקמת רומא באיטליה?

היכן ממוקמת רומא באיטליה?

היכן ממוקמת רומא באיטליה?

רומא היא בירת איטליה וממוקמת באזור לאציו במדינה. רומא ממוקמת על גדות נהר הטיבר והיא העיר הגדולה ביותר באיטליה. רומא ממוקמת בחלק המרכזי-מערבי של חצי האי האיטלקי, בתוך לאציו (לטיום), על נהר הטיבר. קריית הוותיקן היא מדינה עצמאית הממוקמת בתוך גבולות העיר של רומא, הדוגמה היחידה הקיימת למדינה בתוך עיר.

מיקומה של רומא באיטליה

רומא ממוקמת בחלק המרכזי-מערבי של חצי האי האיטלקי, בתוך לאציו (לטיום), על נהר הטיבר. רומא היא בירת איטליה וממוקמת באזור לאציו במדינה. רומא ממוקמת על גדות נהר הטיבר והיא העיר הגדולה ביותר באיטליה.

עיר הוותיקן

קריית הוותיקן היא מדינה עצמאית הממוקמת בתוך גבולות העיר של רומא, הדוגמה היחידה הקיימת למדינה בתוך עיר. זוהי המדינה הריבונית הקטנה ביותר בעולם לפי שטח ואוכלוסיה. קריית הוותיקן היא מדינה כנסייתית או קודש-מלוכה הנשלטת על ידי הבישוף של רומא – האפיפיור.

העיר רומא

העיר רומא היא אחת הערים העתיקות ביותר באירופה הכבושה ברציפות. היא נוסדה כמונרכיה בשנת 753 לפנה"ס והפכה לבירת האימפריה הרומית בשנת 27 לפנה"ס. רומא היא יעד תיירותי מרכזי, עם מיליוני מבקרים מדי שנה. העיר היא ביתם של רבים מהמונומנטים המפורסמים ביותר בעולם, כולל הקולוסיאום, הפנתיאון ומזרקת טרווי.

האקלים של רומא

ברומא יש אקלים ים תיכוני, עם חורף מתון וגשום וקיץ חם ויבש. העיר ידועה בחורפים מתונים ובקיצים חמים ויבשים. הטמפרטורה השנתית הממוצעת היא בערך 15°C (59°F). העיר גם זוכה לממוצע של כ-800 מ"מ (31 אינץ') של משקעים בשנה.

למידע נוסף על רומא

למידע נוסף על רומא, ההיסטוריה שלה והתרבות שלה, בקר ב- YouTube.com וחפש את הנושא.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן