דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת סרי לנקה?

היכן ממוקמת סרי לנקה?

היכן ממוקמת סרי לנקה?

היכן ממוקמת סרי לנקה?

סרי לנקה היא מדינת אי הממוקמת באוקיינוס ההודי, מול החוף הדרום מזרחי של הודו. הוא מופרד מתת היבשת ההודית על ידי מפרץ מנאר ומצר פאלק. סרי לנקה ממוקמת בין קווי הרוחב 5°55' ו-9°51' צפון וקווי אורך 79°41' ו-81°53' מזרח. יש לה שטח כולל של 65,610 קמ"ר. סרי לנקה הוא האי השני בגודלו באוקיינוס ההודי, אחרי מדגסקר.

גיאוגרפיה של סרי לנקה

סרי לנקה היא מדינת איים טרופיים השוכנת באוקיינוס ההודי. היא גובלת במפרץ בנגל בצפון מזרח ובים הערבי בדרום מערב. האי מחולק לשני חלקים על ידי מפרץ מנאר ומצר פאלק. החלק הצפוני של האי ידוע כמחוז צפון מרכז והחלק הדרומי ידוע כמחוז דרום מערב. הנקודה הגבוהה ביותר בסרי לנקה היא Pidurutalagala, שנמצאת בגובה 2,524 מטר מעל פני הים. האי הוא גם ביתם של מספר נהרות, כולל נהרות מהאוולי, קלאני ווואלווה.

האקלים של סרי לנקה

בסרי לנקה יש אקלים טרופי, עם טמפרטורות הנעות בין 21 מעלות צלזיוס ל-33 מעלות צלזיוס. האי חווה שתי עונות מונסון, המונסון הצפון מזרחי מאוקטובר עד ינואר והמונסון הדרום מערבי מאפריל עד ספטמבר. באי יורדים כמות גשמים שנתית ממוצעת של 1,500 מילימטרים. האקלים של סרי לנקה הוא בדרך כלל חם ולח, כאשר הטמפרטורות לעיתים רחוקות יורדות מתחת ל-18 מעלות צלזיוס.

דמוגרפיה של סרי לנקה

בסרי לנקה יש אוכלוסייה של 21.2 מיליון איש, עם צפיפות אוכלוסין מוערכת של 321 אנשים לקמ"ר. רוב האוכלוסייה היא סינהאלית, עם מיעוטים טמיליים ומוסלמיים. השפה הרשמית של סרי לנקה היא סינהאלה, כאשר מדובר גם בטמילית ואנגלית. רוב האוכלוסייה היא הינדית, כאשר בודהיסטים ומוסלמים מהווים את השאר.

כלכלת סרי לנקה

לסרי לנקה יש כלכלה מעורבת, כאשר לממשלה יש תפקיד מרכזי בכלכלה. למדינה יש תוצר של 87.1 מיליארד דולר, עם הכנסה לנפש של 4,180 דולר. התעשיות העיקריות בסרי לנקה הן תיירות, טקסטיל, תה, גומי ומוצרי קוקוס. היצוא העיקרי של סרי לנקה הוא מוצרי טקסטיל, ביגוד, תה, גומי ומוצרי קוקוס. שותפות הסחר העיקריות של סרי לנקה הן הודו, ארצות הברית, בריטניה, גרמניה ויפן.

תרבות סרי לנקה

בסרי לנקה יש תרבות עשירה ותוססת, עם השפעות הן מהתרבות הסינהלית והן מהתרבות הטמילית. המדינה היא ביתם של מספר פסטיבלים וחגיגות, כולל קנדי אסלה פררה, ראש השנה הסינהלי והטמילי פונגאל. סרי לנקה היא גם ביתם של מספר אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו, כולל העיר העתיקה אנורדאפורה ומקדש הזהב של דמבולה.

למידע נוסף על סרי לנקה

למידע נוסף על סרי לנקה, בקר ב- YouTube.com וחפש את הנושא.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן