דף הבית » איפה נמצאת » איפה נמצאת סרי לנקה?

איפה נמצאת סרי לנקה?

איפה נמצאת סרי לנקה?

איפה נמצאת סרי לנקה?

סרי לנקה היא מדינת אי הממוקמת באוקיינוס ההודי, מול החוף הדרום מזרחי של הודו. הוא מופרד מהיבשת ההודית על ידי מיצר פאלק ומפרץ מנאר. האי ממוקם בין מפרץ בנגל מצפון והים הערבי מדרום. זהו האי ה-25 בגודלו בעולם ומשתרע על פני שטח של 65,610 קמ”ר. המדינה היא ביתם של למעלה מ-21 מיליון איש והיא אחת המדינות הצפופות ביותר בעולם.

נושאים קשורים:

 

גיאוגרפיה של סרי לנקה

סרי לנקה מחולקת לתשעה מחוזות, שכל אחד מהם מחולק ל-25 מחוזות. המדינה היא ביתם של נהרות רבים, כולל נהר מהאוולי, שהוא הנהר הארוך ביותר במדינה. הנקודה הגבוהה ביותר בסרי לנקה היא Pidurutalagala, הניצבת בגובה 2,524 מטר מעל פני הים. למדינה יש גם קו חוף עצום, עם הרבה חופים ומפרצים יפים. הוא גם ביתם של מספר פארקים לאומיים, כולל הפארק הלאומי יאלה, המהווה בית למגוון חיות בר.

אקלים ומזג אוויר בסרי לנקה

בסרי לנקה יש אקלים טרופי, עם מזג אוויר חם ולח לאורך כל השנה. הטמפרטורה הממוצעת נעה בין 20 מעלות צלזיוס ל-33 מעלות צלזיוס, כאשר הטמפרטורות הגבוהות ביותר מתרחשות באפריל ובמאי. המדינה חווה שתי עונות מונסון, המונסון הדרום-מערבי ממאי עד ספטמבר והמונסון הצפון מזרחי מדצמבר עד מרץ. המדינה חווה גם מדי פעם סופות ציקלון, שעלולות לגרום להצפות ומפולות.

תרבות סרי לנקה

סרי לנקה ידועה בתרבות ובהיסטוריה העשירה שלה. המדינה היא ביתם של מגוון דתות, כולל בודהיזם, הינדואיזם, אסלאם ונצרות. המדינה היא גם ביתם של מגוון קבוצות אתניות, כולל סינהאלים, טמילים ומוסלמים. המדינה ידועה בסצנת האמנות והמוזיקה התוססת שלה, כמו גם המטבח הטעים שלה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן