דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת ניו יורק?

היכן ממוקמת ניו יורק?

היכן ממוקמת ניו יורק?

היכן ממוקמת ניו יורק?

ניו יורק היא מדינה השוכנת בצפון מזרח ארצות הברית. היא גובלת במחוז אונטריו הקנדי בצפון, באוקיינוס האטלנטי במזרח, במדינות ורמונט, מסצ'וסטס, קונטיקט וניו ג'רזי בדרום, ופנסילבניה ואגם אירי במערב. ניו יורק היא ה-27 בגודלה, הרביעית באוכלוסייתה והשביעית בצפופה ביותר מבין 50 ארצות הברית.

הגיאוגרפיה של ניו יורק

ניו יורק משתרעת על שטח של 54,556 מייל רבועים (141,300 קמ"ר). הרי האפלצ'ים עוברים בחלקים המרכזיים והדרומיים של המדינה. נהר ההדסון מתחיל ליד אגם דמעת העננים וזורם דרומה דרך החלק המזרחי של המדינה, ללא ניקוז האגמים ג'ורג' ושמפליין. אגם אונטריו נמצא בצפון המדינה, ואילו אגם אירי נמצא במערב.

האקלים של ניו יורק

בניו יורק יש אקלים יבשתי לח, עם חורפים קרים וקיץ חמים. המדינה חווה מגוון רחב של תנאי מזג אוויר, מסופות שלגים בחורף ועד סופות רעמים בקיץ. הטמפרטורה השנתית הממוצעת בניו יורק היא 50°F (10°C).

דמוגרפיה של ניו יורק

ניו יורק היא המדינה הרביעית הכי מאוכלסת בארצות הברית, עם אוכלוסייה מוערכת של 19.45 מיליון בשנת 2019. המדינה היא ביתם של אוכלוסייה מגוונת, עם מספר משמעותי של אפרו-אמריקאים, היספנים, אסייתים ואינדיאנים. העיר ניו יורק, העיר המאוכלסת ביותר בארצות הברית, ממוקמת במדינה.

הכלכלה של ניו יורק

ניו יורק היא אחת המדינות העשירות והחזקות ביותר מבחינה כלכלית בארצות הברית. יש לה כלכלה מגוונת, עם תרומות משמעותיות מפיננסים, טכנולוגיה, נדל"ן, ייצור ותיירות. העיר ניו יורק היא מרכז פיננסי ותרבותי מרכזי, ובמדינה יש כמה חברות Fortune 500.

תרבות ניו יורק

ניו יורק היא מרכז תרבות מרכזי, עם מוזיאונים בעלי שם עולמי, גלריות ומקומות לאמנויות הבמה. המדינה היא ביתם של סצנת מוזיקה תוססת, עם ז'אנרים הנעים מג'אז והיפ-הופ ועד קלאסי ופולק. ניו יורק ידועה גם באוכל שלה, עם מגוון רחב של מאכלים מכל העולם.

טבלה של ניו יורק

גֵאוֹגרַפיָה אַקלִים דמוגרפיה כַּלְכָּלָה תַרְבּוּת
54,556 מייל רבועים (141,300 קמ"ר) אקלים יבשתי לח 19.45 מיליון פיננסים, טכנולוגיה, נדל"ן, ייצור ותיירות מוזיאונים, גלריות, אומנויות הבמה, מוזיקה, אוכל

למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן