דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת מדינת ניו יורק?

היכן ממוקמת מדינת ניו יורק?

היכן ממוקמת מדינת ניו יורק?

היכן ממוקמת מדינת ניו יורק?

סקירה כללית של מיקום מדינת ניו יורק

מדינת ניו יורק ממוקמת באזורים הצפון מזרחיים והאמצע האטלנטי של ארצות הברית. המדינה גובלת בוורמונט, מסצ'וסטס, קונטיקט, ניו ג'רזי, פנסילבניה והמחוזות הקנדיים קוויבק ואונטריו. המדינה גובלת גם באוקיינוס האטלנטי מדרום וממזרח.

המיקום הגיאוגרפי של מדינת ניו יורק

מדינת ניו יורק ממוקמת בין 40° ל-45° צפון, ובין 71° ל-84° קו אורך מערב. המדינה מחולקת לשני אזורים גיאוגרפיים נפרדים. האזור המערבי הוא חלק מרמת האפלצ'ים, בעוד שהאזור המזרחי הוא חלק ממישור החוף האטלנטי. הנקודה הגבוהה ביותר במדינה היא הר מרסי, הממוקם בהרי אדירונדק.

הערים הגדולות של מדינת ניו יורק

מדינת ניו יורק היא ביתם של כמה ערים מרכזיות, כולל ניו יורק, באפלו, רוצ'סטר, סירקיוז ואלבני. העיר ניו יורק היא העיר הגדולה ביותר במדינה, עם אוכלוסייה של למעלה מ-8.6 מיליון איש. באפלו היא העיר השנייה בגודלה במדינה, עם אוכלוסייה של למעלה מ-258,000 איש. רוצ'סטר, סירקיוז ואלבני הן הערים השלישית, הרביעית והחמישית בגודלן במדינה, בהתאמה.

האקלים של מדינת ניו יורק

למדינת ניו יורק יש אקלים יבשתי לח, עם חורפים קרים ומושלגים וקיץ חם ולח. הטמפרטורה הממוצעת במדינה נעה בין סביבות 32°F בחורף לסביבות 75°F בקיץ. המדינה מקבלת בממוצע 40 סנטימטרים של משקעים בשנה, כאשר רובם יורד בחודשי הקיץ.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן