דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת מערכת העצבים האוטונומית?

היכן ממוקמת מערכת העצבים האוטונומית?

היכן ממוקמת מערכת העצבים האוטונומית?

מהי מערכת העצבים האוטונומית?

מערכת העצבים האוטונומית (ANS) היא חלק ממערכת העצבים ההיקפית המווסתת תפקודי גוף לא רצוניים, כגון קצב לב, עיכול, נשימה והזעה. הוא מורכב משני ענפים: מערכת העצבים הסימפתטית ומערכת העצבים הפאראסימפטטית.

היכן ממוקמת מערכת העצבים האוטונומית?

מערכת עצבים סימפטית

מערכת העצבים הסימפתטית ממוקמת באזורי החזה והמותני של חוט השדרה. הוא אחראי לתגובת "הילחם או ברח" של הגוף, המופעלת כאשר הגוף נמצא במתח או בסכנה. תגובה זו גורמת לעלייה בקצב הלב, הנשימה ולחץ הדם.

מערכת העצבים הפאראסימפתטית

מערכת העצבים הפאראסימפתטית ממוקמת באזורי הגולגולת והסקרל של חוט השדרה. היא אחראית לתגובת "לנוח ולעכל" של הגוף, המופעלת כאשר הגוף רגוע או במנוחה. תגובה זו גורמת לירידה בקצב הלב, הנשימה ולחץ הדם.

עצבים של מערכת העצבים האוטונומית

מערכת העצבים האוטונומית מורכבת מרשת של עצבים המחברים את המוח וחוט השדרה לאיברים ובלוטות הגוף. עצבים אלה מחולקים לשתי קטגוריות: העצבים הפרה-גנגליונים והעצבים הפוסט-גנגליוניים.

עצבים פרגנגליונים

עצבים פרה-גנגליוניים הם העצבים שמקורם במוח ובחוט השדרה ועוברים אל הגנגלים. הגרעינים הם מקבצים של תאי עצב הממוקמים ליד האיברים והבלוטות של הגוף. העצבים הפרה-גנגליונים נושאים אותות מהמוח ומחוט השדרה אל הגנגליה.

עצבים פוסט-גנגליוניים

עצבים פוסט-גנגליוניים הם העצבים שמקורם בגנגליונים ומגיעים לאיברים ולבלוטות הגוף. העצבים הפוסט-גנגליונים נושאים אותות מהגרעיניים אל האיברים והבלוטות, אשר גורמים לאחר מכן לאיברים ולבלוטות לייצר הורמונים, אנזימים וחומרים אחרים המווסתים את תפקודי הגוף.

סיכום

מערכת העצבים האוטונומית היא חלק ממערכת העצבים ההיקפית המווסתת תפקודי גוף לא רצוניים. הוא מורכב משני ענפים: מערכת העצבים הסימפתטית ומערכת העצבים הפאראסימפטטית. מערכת העצבים הסימפתטית ממוקמת באזורי החזה והמותני של חוט השדרה, בעוד שמערכת העצבים הפאראסימפתטית ממוקמת באזורי הגולגולת והסקרל של חוט השדרה. מערכת העצבים האוטונומית מורכבת מרשת של עצבים המחברים את המוח וחוט השדרה לאיברים ובלוטות הגוף.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן