דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת חוליית S1 בעמוד השדרה?

היכן ממוקמת חוליית S1 בעמוד השדרה?

היכן ממוקמת חוליית S1 בעמוד השדרה?

מהי חוליית S1?

חוליית S1 היא החוליה הראשונה של עצם העצה, והיא ממוקמת בתחתית עמוד השדרה. זוהי החוליה האחרונה של עמוד השדרה המותני והיא ידועה גם בתור החוליה הסקרלית הראשונה. העצה היא עצם בצורת משולש הממוקמת בבסיס עמוד השדרה המורכבת מחמש חוליות התמזגות.

מה תפקידה של חוליית S1?

חוליית S1 אחראית על מתן תמיכה ויציבות לעמוד השדרה. זה עוזר לשמור על הקימורים הטבעיים של עמוד השדרה ועוזר להגן על חוט השדרה. זה גם עוזר לספוג זעזועים ולפזר משקל באופן שווה בכל עמוד השדרה.

היכן ממוקמת חוליית S1?

חוליית S1 ממוקמת בתחתית עמוד השדרה, ממש מעל עצם הזנב. זוהי החוליה האחרונה של עמוד השדרה המותני והיא ידועה גם בתור החוליה הסקרלית הראשונה. העצה היא עצם בצורת משולש הממוקמת בבסיס עמוד השדרה המורכבת מחמש חוליות התמזגות.

מהם המבנים האנטומיים של חוליית S1?

לחוליה S1 מספר מבנים אנטומיים, לרבות גוף החוליה, תהליך עמוד השדרה, התהליכים הרוחביים, התהליכים המפרקיים העליונים והתחתונים והנקבים הבין חולייתיים.

מהי המשמעות הקלינית של חוליית S1?

חוליית S1 חשובה בפרקטיקה הקלינית מכיוון שהיא האתר הנפוץ ביותר של דחיסת שורש עמוד השדרה. זהו גם האתר הנפוץ ביותר של פריצת דיסק מותני. בנוסף, זהו האתר הנפוץ ביותר של היצרות עמוד השדרה וספונדילוליסטזיס.

מהם התנאים הנפוצים המשפיעים על חוליית S1?

מצבים שכיחים המשפיעים על חוליית S1 כוללים פריצת דיסק מותני, היצרות בעמוד השדרה, ספונדילוליסטזיס וסיאטיקה. מצבים אלו עלולים לגרום לכאב, חוסר תחושה ועקצוצים בגב התחתון וברגליים.

סיכום

חוליית S1 ממוקמת בתחתית עמוד השדרה והיא החוליה הראשונה של העצה. הוא אחראי על מתן תמיכה ויציבות לעמוד השדרה ועוזר לשמור על הקימורים הטבעיים של עמוד השדרה. זהו גם האתר הנפוץ ביותר של דחיסת שורש עמוד השדרה, פריצת דיסק מותני, היצרות בעמוד השדרה וספונדילוליסטזיס. מצבים שכיחים המשפיעים על חוליית S1 כוללים פריצת דיסק מותני, היצרות בעמוד השדרה, ספונדילוליסטזיס וסיאטיקה.

למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן